קווי תעופה זרים עשויים להפעיל טיסות פנימיות במהלך המונדיאל בברזיל

בממשלת ברזיל חוששים מהפקעות מחירים ומזהירים: לא ניתן לחברות התעופה לנצל לרעה את הביקוש הגבוה ■ וגם: הנשיאה רוסף עונה לביקורת של בלאטר

קווי תעופה זרים עשויים להפעיל טיסות פנימיות בתוך ברזיל במהלך המונדיאל שיתקיים בקיץ הקרוב במדינה הדרום האמריקאית, על מנת להקל על החברות המקומיות עם העומס הצפוי - ובעיקר כדי למנוע מהן להפקיע מחירים. כך חשפה גלייסי הופמן, ראש הצוות של נשיאת ברזיל דילמה רוסף.

"עוד לא החלטנו על כך באופן סופי, אבל אם נראה שחברות התעופה מנצלות לרעה את הביקוש - זהו בהחלט אחד מהצעדים שנשקול להפעיל במהלך הגביע העולמי", אמרה.

שתי חברות ברזילאיות, Gol ו-Tam, שולטות על רוב שוק טיסות הפנים בברזיל. על-פי הערכות, כ-600 אלף תיירים צפויים להגיע למדינה במהלך המונדיאל, שיתקיים בין ה-12 ביוני ל-13 ביולי 2014. בנוסף, כ-3 מיליון מתושבי ברזיל אמורים להשתמש בקווי התעופה המקומיים בימי הגביע העולמי.

"קיימנו פגישות עם בעלי בתי המלון וחברות התעופה, ואנחנו רוצים שכל העסקים במדינה יוכלו לקבל החזרים עבור ההשקעה שלהם בזמן האירועים הגדולים שברזיל מארחת - אבל המחירים חייבים להיות הוגנים", הוסיפה הופמן. כידוע, ברזיל תארח אירוע ספורט גדול גם ב-2016: המשחקים האולימפיים שייערכו בריו דה ז'ניירו.

בתוך כך, הנשיאה רוסף מיהרה להגיב להתקפה של נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, שטען כי ההכנות למונדיאל בברזיל הן האיטיות ביותר שראה בכל 38 השנים שלו בארגון העולמי. "ברזיל בטוחה שהיא תארח את 'מונדיאל-כל-המונדיאלים'", צייצה רוסף בחשבון הטוויטר שלה. "הגביע העולמי הולך להתקיים בבית שלו, כי המדינה הזאת היא הבית של הכדורגל".