אריאל שרון עדיין במצב אנוש - משפחתו וחבריו שוהים לצדו

ההידרדרות עליה דווח אתמול לא נמשכה במהלך הלילה ומצבו של ראש הממשלה לשעבר מאתמול בערב ועד הבוקר נותר יציב יחסית ■ שרון סובל כבר יותר משבוע מכשל רב-מערכתי, הכולל אי-ספיקת כליות חריפה וזיהום בדמו שעלולים לגרום למוות

במהלך הלילה (שבין חמישי לשישי) לא היה שינוי במצבו של ראש הממשלחה לשעבר אריאל שרון, והוא נותר קשה מאוד. עם זאת, ההידרדרות עליה דווח אתמול לא נמשכה במהלך הלילה ומצבו מאתמול בערב ועד הבוקר נותר יציב יחסית. יחד עם זאת, עדיין נשקפת לחייו סכנה ממשית.

למרות הלילה השקט, אין אופטימיות יתרה במחלקה לשיקום נשימתי בבית החולים תל השומר. מקורביו של ראש הממשלה לשעבר ובני משפחתו השוהים לצידו כל העת מבינים כי מצבו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר הוא אנוש.

הלילה המתוח מגיע לאחר שאמש (ה') דווח על החמרה משמעותית במצבו הרפואי של שרון בן ה-85. שרון סובל כבר יותר משבוע מכשל רב-מערכתי, הכולל אי-ספיקת כליות חריפה וזיהום בדמו שעלולים לגרום למוות. אתמול ההערכה הייתה כי אפסו הסיכויים להציל את חייו.

אל בית החולים הגיעו אתמול בניו גלעד ועמרי ובני משפחה נוספים, יחד עם מי שהיה רופאו האישי בזמן כהונתו כראש ממשלה, ד"ר שלמה כהן; גם נהגו האישי ז'ילבר כהן הגיע עם היוודע הבשורה על ההידרדרות במצבו הרפואי, יחד עם בעלי תפקידים נוספים בלשכתו. כמו כן, נמצאים במוסד הרפואי גם עיתונאים רבים מכל רחבי העולם.

לפני ארבעה ימים עדכנו בבית החולים שיבא כי הצוות הרפואי הצליח לייצב את לחץ הדם ואת תפקוד לבו של שרון, אך עדיין נשקפת סכנה לחייו בשל אי תפקודם של איברים חיוניים בגופו.

איבד את הכרתו בתחילת 2006 - וזו לא חזרה אליו

ב-18 בדצמבר 2005, כשאריאל שרון כיהן כראש הממשלה ומפלגתו החדשה "קדימה" הובילה בבטחה בסקרים לקראת בחירות 2006, שרון עבר שבץ מוחי קל. הוא אושפז ובזמן האשפוז התגלה מום מולד בליבו. ראש הממשלה דאז שוחרר לאחר יומיים בלבד בבית החולים - וחזר לעבודה במהירות.

למרות שבתחילה נראה כי שרון חזר לאיתנו והוא המשיך לעבוד כהרגלו עד לאחר חצות, הסתבר כי מדללי הדם שניתנו לו לאחר השבץ הראשון היוו פצצה מתקתקת בגופו. ב-4 בינואר 2006, ערב לפני שהיה אמור לעבור צנתור בבית החולים הדסה עין כרם, שרון חש ברע ופונה באמבולנס לבית החולים. הוא איבד את הכרתו בכניסה לחדר המיון, והכרתו לא שבה אליו עד היום. האבחנה אז הייתה אירוע מוחי משמעותי, ולמרות הטיפול הרפואי האינטנסיבי לו זכה לא הצליחו הרופאים להחזיר לתפקוד את ראש הממשלה שהיה אז בן 78.