כבוד אחרון לאריאל שרון: ארונו הוצב ברחבת הכנסת

(עדכון) - למקום הגיע גם נשיא המדינה שמעון פרס ■ מחר בבוקר ייערך במקום טקס אשכבה בהשתתפות צמרת המדינה, סגן נשיא ארה"ב, שר החוץ הרוסי ורה"מ הבריטי לשעבר בלייר

עם ישראל חולק כבוד אחרון לאריאל שרון: ארונו של ראש הממשלה לשעבר, שהלך אתמול לעולמו, הוצב ברחבת הכנסת. אנשי משמר הכנסת נשאו אותו על רקע קריאת מזמורי תהילים והציבו אותו במרכז הרחבה. נשיא המדינה שמעון פרס יניח זר לזכרו של שרון, ולאחר מכן צפויים אלפים לחלוף על פני הארון. כאן בחדשות 2 Online אנו מעבירים שידור ישיר מרחבת הכנסת.

למעלה מ-100 ניידות ואופנועים של אגף התנועה פיקחו על העברת ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לרחבה החל משעות הבוקר - זאת במסגרת מבצע אבטחה רחב היקף שזכה לשם "כלניות". שוטרי אגף התנועה יצאו ב-11 אופנועים ו-3 ניידות מהרבנות הצבאית שבבסיס צריפין על מנת ללוות את ארונו של שרון לרחבת הכנסת בירושלים. במבצע נטלו חלק מאות שוטרים, אנשי צבא ושירות הביטחון הכללי.

לטובת הציבור העולה לרחבת הכנסת, מופעלות הסעות מאורגנות שיוצאות מרחבת "יד לשריון" בלטרון ומאצטדיון "טדי" בירושלים. המשטרה ממליצה לקהל הרחב המגיע לאזור לעשות זאת באמצעות התחבורה הציבורית ולא ברכב פרטי.

ישיבת הממשלה נפתחה הבוקר בדקת דומיה לזכרו של שרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לשרון בפתח הישיבה: "אריק היה בראש ובראשונה לוחם ומפקד, מגדולי המצביאים שקמו לעם ישראל בזמן החדש ובמהלך תולדותיו. הוא נרתם לביטחון המדינה מנערותו ובהמשך יצק שני יסודות איתנים למאבק של ישראל בטרור - היוזמה והתגמול - והיסודות האלה עומדים לנו גם היום. הוא המשיך בפעולה הזאת גם בתפקידו כשר ביטחון, בהרחקת הטרור מגבולנו הצפוני".

עוד הוסיף נתניהו כי "בכל תפקידיו, אריק תרם למדינת ישראל - וכך עשה גם כראש ממשלת ישראל. הוא היה קשור לאדמה, הוא ידע שצריך להגן על האדמה, והוא הבין מעל הכל שהקוממיות שלנו זו היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אני מאמין שזכרו יישמר כאחד המנהיגים הבולטים ואחד המפקדים הנועזים בלבו של עם ישראל לעד."

בחוות השקמים החלו בהכנת מתחם הקבר

טקס ממלכתי לזכרו של שרון ייערך מחר בבוקר ברחבת הכנסת, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס. בין היתר, יגיעו לטקס מנהיגים מרחבי העולם כמו סגן נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר. בטקס בכנסת יישאו דברים שני בניו של שרון והרמטכ"ל בני גנץ.

טקס האשכבה שייערך מחר במקום, ושיהיה בעל אופי צבאי, ייחתם כשארונו של שרון יועלה על רכבים צבאיים ולאחר מכן יישאו אותו אלופי צה"ל. הרכבים יעשו את דרכם לחוות שקמים ויעצרו בדרך באתר ההנצחה בלטרון על מנת להיפרד מפורום המטה הכללי.

בחוות השקמים כבר נערכים למסע הלוויה של שרון שייערך אף הוא מחר. בחלקת הקבר של רעייתו לילי שעל גבעת הכלניות הסמוכה לחווה, כבר מכשירים את מתחם הקבר של שרון, שצפוי להיקבר לצידה. גדר הברזל שהקיפה את המתחם נעקרה על מנת לאפשר לאלפים שצפויים לפקוד את המקום להגיע ביתר קלות לקברו הטרי של שרון. מדובר במבצע מורכב של כוחות הביטחון שמצריך התייעצויות רבות.