השביתה בטאבו: ההסתדרות מבקשת את התערבות לפיד ולבני

השביתה בטאבו עדיין נמשכת ונכנסה ליומה ה-12 ■ יו"ר הסתדרות עובדי המדינה: "עד היום משרד האוצר אינו מאפשר להגיע להסכם למרות ההבנות אליהן הגענו. מניעת פגיעה מתמשכת בציבור דורשת את התערבותכם, ואני חושב שהגיע הזמן"

השביתה בטאבו עדיין נמשכת ונכנסה היום (א') ליומה ה-12. ענף הנדל"ן תקוע מבלי אפשרות לסגור עסקאות ולשביתה לא נראה סיום באופק.

לצד גורמים רבים בענף הנדל"ן המתלוננים על המצב הבלתי אפשרי במסגרתו שירות כה חיוני לענף אינו זמין לתקופה כה ארוכה, גם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה סבור שמדובר במצב הדורש את התערבות השרים הממונים.

"עובדי לשכות הרישום והסדרי מקרקעין, בהגינות רבה ניהלו משא-מתן מתמשך להסכם מפעלי מיוחד מזה 3 שנים", כתב היום אריאל יעקובי לשר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני, "עד היום משרד האוצר אינו מאפשר להגיע להסכם למרות ההבנות אליהן הגענו. מניעת פגיעה מתמשכת בציבור דורשת את התערבותכם ואני חושב שהגיע הזמן".

הרקע לשביתה היא הכנסת מערכת ממוחשבת חדשה למשרדי הטאבו. בעוד המערכת מתיימרת לשפר את השירות שנותנות לשכות רישום המקרקעין במשרד המשפטים, מאז פרצה השביתה, לא ניתנים שירותים אלו כלל.

משמעות השביתה במשרדי רישום המקרקעין היא כי רוכשי דירות לא יוכלו לרשום הערות אזהרה, זוגות צעירים וציבור מבקשי המשכנתאות לא יוכלו לקחת משכנתאות מהבנקים. כך גם מבקשי רישום הירושות, פרצלציות, בתים משותפים זכויות מעבר ושירותים נוספים - לא פתוחים לשירות. השביתה משפיעה במקביל גם על הקבלנים שאינם יכולים להסדיר את הרישום מול הרוכשים ולבטל ערבויות שניתנו.

נזכיר כי במקביל לעיצומים בטאבו, גם עובדי משרד השיכון ועובדי רשות מקרקעי ישראל ממשיכים בעיצומים. עיצומים אלו הכוללים אי שיתוף פעולה עם אנשי משרד האוצר ואי פרסום חוברות שיווקי מכרזים נובעים מהתנגדות ועדי העובדים בשני הגופים להקמת החברה הממשלתית החדשה, "דירה להשכיר".

ממשרד המשפטים נמסר כי "הסמכות להתוויית מדיניות באשר להסכמי השכר במגזר הציבורי מסורה בידי הממונה על השכר במשרד האוצר. הנהלת משרד המשפטים מעורבת כמתבקש, ועוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בעקבות הכנסת מערכת מחשוב חדשה שתייעל את העבודה ותשפר את השרות לאזרח הכריזו העובדים על עיצומים. המדינה העלתה בפני העובדים מתווה לפיתרון הבעיות שעלו מצד העובדים אך איננה מסכימה לדרישת העובדים לתוספת שכר קבועה".