קריסת המרפסות בחדרה: "גינדי השקעות לא מגיבה לדרישות"

עורכת הדין של בעלי הדירות בבניין התאום לבניין בחדרה שבו קרסו המרפסות: "תמוה מדוע חברת גינדי השקעות לא מוצאת את הנכונות לסיים את הפרשה בהקדם" ■ גינדי השקעות: "אנו לוקחים אחריות מלאה ובלעדית על הטיפול בדיירים"

"הדיירים ברחוב נחל פרת 3 א' מתגוררים עד עתה במגורים מאולתרים בבית מלון מחוץ לחדרה, ולא זוכים ליחס ראוי מצד חברת גינדי השקעות", כך טוענים היום (א') בעלי הדירות בבניין ה'תאום' לבניין בו קרסו המרפסות לפני כשבועיים.

עורכת הדין של בעלי הדירות בבניין התאום, טל רבינוביץ', מסרה היום בשמם כי: "הדיירים ביטלו את עסקת הרכישה של הדירות, ותמוה מדוע חברת גינדי השקעות לא מוצאת את הנכונות לסיים את הפרשה בהקדם על ידי ניהול משא ומתן ישיר בנוגע לפיצויים".

עוד הוסיפה רבינוביץ' : "לא רק שחברת גינדי השקעות לא פועלת למציאת הסדר כולל, אלא היא גם לא מגיבה לדרישות הדיירים לביטוח תכולת הציוד בדירות מהן הם פונו, לא מוסרת את תוצאות הבדיקות שנערכו על ידה בבניינים - למרות הבטחת השקיפות, לא משלמת לדיירים פיצויים ראויים כדי למנוע קריסה כלכלית ונפשית וטרם נמצא פיתרון דיור חלופי ראוי לכלל הדיירים. יש להבין שהנזק שנגרם לדיירים, שפונו מהבניין בצו לאחר שהוגדר כמסוכן, גדל מדי יום - וככל שנגיע להסדר מהיר, הדבר יכול לייתר התנהלות משפטית, ולהקטין את הנזק שנגרם לשני הצדדים".

במקביל התייחסה נציגת בעלי הדירות גם להסכם של החברה אל מול בעלי הדירות בבניין השכן, הבניין בו קרסו המרפסות, ואמרה: "תמוה כיצד נעשה ההסדר בטרם פורסמו תוצאות הבדיקות ההנדסיות, ובטרם מינו הדיירים בבניין 3 מהנדס מטעמם. איננו בוחני כליות ולב ושיקוליהם - נעלמים מאיתנו".

מחברת גינדי השקעות נמסר כי: "גינדי השקעות לוקחת אחריות מלאה ובלעדית על הטיפול בדיירים. אנו פועלים בכל האמצעים על מנת להחזירם במהירות לחיים נוחים ולגבש פתרונות מוסכמים. זאת למרות שהאחריות על הפיקוח בפרויקט מוטלת, על פי חוק, על הקבלן המבצע אורתם מליבו בבעלות אורי דורי ואמיר נחום ועל הקונסטרוקטור".

"גינדי השקעות סיכמה עם נציגי הדיירים על מציאת פתרונות ביניים מיידיים בהתאם לצרכיהם ובקשותיהם. התהליך כולו מבוצע בתיאום עם נציגי הדיירים ובשקיפות מלאה. חברת גינדי השקעות איתרה עשרות דירות חדשות להשכרה זמנית בשכונת הפארק בחדרה. מצגת מסודרת של הדירות הועברה לוועד הדיירים ואף נערכו סיורים בדירות עם נציג הדיירים, כדי לוודא שהדירות תואמות לצרכיהם ועומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. במקביל מציידת החברה את הדירות המושכרות בריהוט, מוצרי חשמל ואבזור חדיש ומלא. השבוע ייצאו משפחות ראשונות מהמלון לדירות החדשות שהושכרו ורוהטו, ואנו מאמינים כי תוך עשרה ימים ישוכנו כל דיירי המלון בדירות חדשות מאובזרות".

בנוגע לבדיקות המבוצעות בבנייני המגורים וביטוח תכולת הדירות נמסר כי: "גינדי השקעות התקשרה עם טובי המומחים בארץ, לרבות מכון התקנים, כדי לבצע את הבדיקות המחמירות והיסודיות ביותר לשני הבניינים. הליך הבדיקות יבוצע גם הוא בשקיפות מול הדיירים ונציגם, ובתיאום עם הרשויות המוסמכות ובראשן עיריית חדרה. תוצאות הבדיקות לכשיתקבלו יועברו בשקיפות מלאה לדיירים ולרשויות. החברה צירפה את מזכיר הממשלה היוצא, צבי האוזר, כמגשר בינה לבין הדיירים. מר האוזר נמצא בקשר רציף עם נציגי הדיירים ופועל על מנת לגבש פתרון מוסכם לשביעות רצונם הן לתקופת הביניים והן לטווח הארוך. נושא ביטוח תכולת דירות הדיירים יבוא על פתרונו בימים הקרובים".

כזכור, לפני למעלה משבועיים, באישון לילה, קרסו שתי מרפסות בבניין מגורים חדש ברחוב נחל פרת בעיר חדרה. יזם הפרויקט היא חברת גינדי השקעות והקבלן המבצע היא חברת אורתם מליבו. מאז הקריסה, הוכרז הבניין כמסוכן ובוטל טופס האיכלוס שניתן לו על ידי העירייה. במקביל, בנתה החברה גם בניין 'תאום' בסמוך ובעקבות קריסת המרפסות בבניין הראשון, החליטו בעיריית חדרה לפנות גם את הבניין השני. בניין זה היה מאוכלס במלואו ובעלי הדירות פונו לדיור חלופי בבתי מלון אותו מממנת החברה היזמית.

מאז קריסת המרפסות פורסמו מספר חוות דעת שהצביעו על כשלים במרפסות, על מחסור בברזלים ובבטון. טרם נקבע על מי תוטל האחריות לקריסה וגם היום עדיין מתקיימות בדיקות בשני הבניינים וגם משטרת ישראל עדיין חוקרת את הפרשה.

ימים ספורים לאחר הקריסה הודיעו רוב בעלי הדירות בבניין הסמוך לזה שבו קרסו המרפסות לחברה היזמית כי הם רוצים לבטל את חוזי הרכישה. כדי לנסות לגשר בין בעלי הדירות לחברה נשכר על ידי גינדי השקעות גורם שלישי - עו"ד צבי האוזר, מי שכיהן כמזכיר הממשלה עד לאחרונה. בשבוע שעבר דווח כי החברה איתרה מספר דירות בקרבת הפרויקט הזמינות למגורים והעבירה רשימה לבעלי הדירות בנחל פרת 3 א'. את הדירות האמורות מתעתדת חברת גינדי השקעות לשכור בעבור הדיירים, לאבזרן בציוד, ולהוציאם מבתי המלון בהם הם שוהים עד כה, אולם בינתיים, טרם נרשמה התקדמות במישור זה והדיירים עדיין נמצאים בבתי המלון.