שידור חי מ"וואלה": רה"מ לשעבר אריאל שרון מובא למנוחות

(עדכון) - הנשיא שמעון פרס: "אנו נפרדים ממך היום, אריק, היית כתף שעליה נשען ביטחונו של עמנו"

מדינת ישראל נפרדת היום (ב') מראש הממשלה ה-11 שלה, אריאל שרון, שהלך לעולמו בשבת בגיל 85.

הבוקר נפתח בטקס האשכבה הממלכתי לשרון ברחבת משכן הכנסת בירושלים בהשתתפות משפחתו של ראש הממשלה לשעבר, בכירי ההנהגה וכ-20 משלחות מחו"ל, בהם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בשעה 11:30 ייצא מסע ההלוויה בשיירה צבאית לעבר צומת לטרון שם ייערך טקס הצדעה לשרון; משם ימשיך המסע לחוות שקמים, שם ייטמן שרון לצד רעייתו לילי ז"ל.

"אריק, חבר, מנהיג ומצביא", ספד לו נשיא המדינה שמעון פרס. "אנו נפרדים ממך היום, אריק, היית כתף שעליה נשען ביטחונו של עמנו. תולדות חייך שזורים בתולדות המדינה. כשהיה כבר אגדה צבאית בחייו, הוא לא פסק לשאת עיניו ליום שבו ישראל תשכון לבטח. בניה ישובו לגבולם. והשלום יפקוד את הארץ המובטחת".

גם רה"מ נתניהו ספד לשרון ואמר: "אריאל שרון היה מגדולי המצביאים שקמו לעם ישראל ולצה"ל. אריק שייך לדור המייסדים. לאריק היה תפקיד מרכזי בבניית מורשת הגבורה היהודית בארץ ישראל. לא תמיד הסכמתי עם אריק, ולא תמיד הוא הסכים איתי, אבל כשהוא שירת בממשלתי וכשאני אצלו - עבדנו בשיתוף פעולה למען ביטחון וכלכלת ישראל. עם ישראל נפרד ממך היום. תרומתך הייחודית לביטחון המדינה חקוקה בדפי ההיסטוריה של ימינו. זכרך יהיה נצור לעד בלב האומה".