אהובי ישלם לאונ' תל-אביב 75 אלף ד' לשנה

לפי ההסכם שנחשף הבוקר בין היזם יגאל אהובי לבין אונ' תל-אביב: אהובי יתרום לגלריה האוניברסיטאית 300 אלף ד' בארבע שנים

איגוד האמנים הפלסטיים חושף את פרטי ההסכם בין היזם יגאל אהובי לבין הגלריה האוניברסיטאית בתל-אביב. על-פי ההסכם, מתחייב אהובי לתרום לאוניברסיטה 300 אלף דולר במשך ארבע שנים - 75 אלף דולר לשנה, שמטרתם "סיוע כספי לגלריה למימוש יעדיה".

מנגד, האוניברסיטה מתחייבת להעמיד את חלל הגלריה לרשות אוסף האמנות של אהובי, שיציג במקום שלוש תערוכות בשנה. חלק מהתערוכות יתפסו את כל שטח הגלריה וחלקן יותירו אחד משני החללים לשימוש החוג לאמנות ותוכנית הלימודים לאוצרות ומוזיאולוגיה של האוניברסיטה.

איגוד האמנים פנה לאוניברסיטה בדרישה לחשיפת ההסכם, כראוי למוסד ציבורי אך נתקל בתחילה בסירוב. אמש (א') פרסם האיגוד את צילום ההסכם במלואו באתרו, לאחר שקיבלו מהצדדים.

ההסכם מפרט שורת הגנות ופיקוח על אופן קבלת ההחלטות על תערוכות האוסף, אך בפועל מדובר בהעמדת החלל לרשות אוסף אהובי באופן כמעט אוטונומי. את תוכנית התערוכות תקבע אוצרת האוסף או אוצר/ים מטעמו של אהובי, והיא כפופה לאישור ועדת היגוי שבה מכהנים דקאן הפקולטה לאמנויות ד"ר אסף פינקוס, אוצרת הגלריה האוניברסיטאית אירית טל, אוצרת אוסף אהובי שרית שפירא ונציגת הציבור, האוצרת העצמאית עדנה מושנזון.

"ועדת ההיגוי תאשר את תוכנית תערוכות והאירועים תוך שמירה על אופייה האקדמי של הגלריה, גיוון הולם וראיית הגלריה כמכלול השואף למצוינות של תערוכות", נכתב.

בנוסף לתשלום לאוניברסיטה, אהובי יממן את כל עלויות התערוכות.

אהובי תכנן בעבר להקים חלל ייעודי לאוסף האמנות שלו. לשאלת "גלובס", אם הגלריה תשמש כתחליף למוזיאון פרטי? אמר גורם המקורב לאוסף, כי אהובי מעדיף "לחיות בהווה" ואינו שולל או מאשר תוכנית כזו לעתיד. הכניסה לתערוכות והאירועים בגלריה תהיה פתוחה לקהל ללא תשלום.