ביה"ד לעבודה הקפיא את הפיטורים ברותם אמפרט מקבוצת כיל

6 העובדים המפוטרים ישובו לעבודה, והמפעל יחזור לפעילות סדירה ■ השופט הורה לממש את מתווה הפרישה בהסכמה שהושג במו"מ בתיווך ההסתדרות

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע הקפיא אמש (ב') את מכתבי הפיטורים שנשלחו לעובדים במפעל רותם אמפרט נגב מקבוצת כיל. 6 העובדים המפוטרים ישובו לעבודה, והמפעל יחזור לפעילות סדירה.

השופט משה טוינה אף הורה להנהלה לממש את מתווה הפרישה בהסכמה שהושג במשא-ומתן בתיווך ההסתדרות.

הדיון בבית הדין התנהל במהלך השבועות האחרונים בעקבות תוכנית התייעלות שהציגה הנהלת כיל ברותם אמפרט. מדובר בתוכנית חירום שגובשה בניסיון להתאים את מהלכי החברה למצבו של שוק הפוספט בעולם.

הנהלת כיל חידשה באחרונה את הליך הפיטורים בחברה. במסגרת הליך זה קיבלו 6 עובדים בחברה הודעה על הפסקת עבודתם, וזאת לצד חידוש הודעות הפיטורים שנשלחו ל-4 עובדים נוספים והוקפאו לפני מספר שבועות - עקב הסיכום למשא-ומתן בין הצדדים. בית הדין, כאמור, הקפיא את הפיטורים.

בוועד טוענים כי לאורך הדיון בבית הדין לעבודה התעקשה ההנהלה שלא להשיב את המפוטרים לעבודה, ואף הודתה כי היא חזרה בה מההסכמות עם ההסתדרות.

נציגות העובדים עמדה על כך שלא יהיו פיטורים במפעל וביקשה מבית הדין להשיב לעבודה את העובדים שפוטרו בהליך חד-צדדי ולגבש יחד עם ההנהלה רשימת עובדים מוסכמת לפרישה מוקדמת, בתנאים מוסכמים, על-פי המתווה שהוסכם בין החברה להסתדרות.

את עובדי רותם אמפרט ייצגו עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה ממשרד בני כהן. את ההסתדרות ייצגו עורכי הדין אהוד שילוני ואלעד מורג. את הנהלת המפעל ייצג עו"ד עמי שחר ממשרד נ.פיינברג.

משה חדד, יו"ר ועד עובדי רותם אמפרט, מסר: "אני שמח שבית הדין לעבודה עצר את הניסיון לפטר עובדים בהליך שרירותי וחד-צדדי. בלב כבד קיבלנו באופן מלא את המתווה שהושג בתיווך עופר עיני ואבי ניסנקורן לפרישת 115 עובדים בפרישה מוקדמת. אנחנו קוראים להנהלת המפעל לנהוג באחריות ולשבת איתנו להשלמת מהלכי ההתייעלות במפעל, בדרך של הסכמות והבנות".