עודד טירה צפוי להתמנות ליו"ר המועצה הלאומית לספורט

התעשיין הבכיר, שמכהן כיום כיו"ר מכון וינגייט, יעמוד בראש הגוף שיתווה מדיניות כלכלית-ארגונית כוללת חדשה לספורט הישראלי

עודד טירה הוא האיש שצפוי לקבל את המינוי לעמוד בראש המועצה הלאומית לספורט. כך נודע ל"גלובס". טירה, 74, מכהן מאז 2012 כיו"ר הוועד המנהל של מכון וינגייט. הוא משמש כנשיא מפעל הזכוכית פניציה, ובנוסף, הוא מנהל את קרן ההשקעות מיילסטונס. בתפקידו האחרון בצה"ל הוא שירת כקצין תותחנים ראשי בדרגת תת-אלוף, ובין השנים 1999-2005 שימש כנשיא התאחדות התעשיינים.

המועצה הלאומית לספורט תקום במסגרת תיקון לחוק הספורט, שהתקבל בכנסת כבר ב-2011, ביוזמת שרת הספורט לימור לבנת. המועצה אמורה להפוך לגוף העליון שייקבע את מדיניות הספורט בישראל ברמת התשתיות והמתקנים, הפעילות השוטפת, ואופן תקצוב ענפי הספורט השונים: הדוח הציבורי הבא לקביעת אמות מידת חלוקת כספי הטוטו לאיגודים ואגודות הספורט בישראל יוגש באופן ישיר למועצה - ולא לטוטו כפי שהיה מקובל עד היום (ועדת לובצקי, ועדת בורוביץ' וכו').

ההחלטה להקים את המועצה התקבלה בשל הצורך להתוות מדיניות כוללת יותר לספורט בישראל מלבד זאת של הטוטו - כיוון שמקורות ההכנסה של הספורט, מלבד כספי המהמרים בטוטו, כוללים גם את הרשויות מקומיות, משרד הספורט, וכו'.

על-פי התיקון לחוק הספורט, במועצה יישבו 19 נציגים שימונו על-ידי שר הספורט ושר האוצר. היא תורכב משלושה עובדי משרד הספורט; שני עובדי משרד האוצר; עובד משרד המשפטים; שלושה נציגי הוועד האולימפי; נציג הטוטו; נציג עובדי הרשויות המקומיות; נציג המועצה לקידום ספורט נשים בישראל; נציג איל"ת (התאחדות הענפים הלא-אולימפיים); נציג התאחדות ספורט הנכים; נציג איגוד הכדורסל; נציג ההתאחדות לכדורגל; שני נציגי ציבור בעלי רקע בתחום הספורט (אחד מתוכם - מתחום הספורט למקומות עבודה); נציג ציבור בעל רקע בתחום החברתי-כלכלי. כל חבר מועצה ימונה לקדנציה ראשונית של שלוש שנים, ויוכל להתמנות לעוד שתי קדנציות נוספות.

הדרך להתחלת העבודה בפועל של המועצה עדיין לא נסללה באופן סופי, כיוון שמינויי כל חבריה, כולל זה של עודד טירה, יצטרכו לעבור ועדת כשירות בראשות השופט המחוזי בדימוס שלום ברנר.