לאחר 16 ימי שביתה בטאבו: משרדי האוצר והמשפטים פנו לבוררות

האוצר: "הפנייה למוסד לבוררות מוסכמת נעשתה לאור הפערים הגדולים בין הצדדים והניסיונות שלא צלחו ליישב את הסכסוך עם העובדים"

16 יום לאחר שהחלה השביתה בלשכות רישום המקרקעין במשרד המשפטיםטאבו), פנו היום (ה') משרדי האוצר והמשפטים לבוררות.

"המדינה פנתה היום למוסד לבוררות מוסכמת על מנת שיכריע בסכסוך עבודה עליו הכריזו עובדי לשכות הרישום (טאבו) במשרד המשפטים. הפנייה נעשתה לאור הפערים הגדולים בין הצדדים והניסיונות שלא צלחו ליישב את הסכסוך עם העובדים", כך נמסר היום ממשרד האוצר.

ממשרד המשפטים נמסר כי "המחלקה למשפט העבודה בפרקליטות המדינה הגישה היום כתב תביעה בפני המוסד לבוררות מוסכמת בשירותים הציבוריים בעניין סכסוך העבודה באגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים. על רקע סכסוך העבודה בנוגע להכנסת מערכת מחשוב חדשה לאגף, הוכרזו עיצומים על-ידי עובדי האגף ,אשר בעקבותיהם לא מתקיימת קבלת קהל סדירה בלשכות הרישום והמפקח על רישום מקרקעין. במסגרת כתב התביעה מבקשת המדינה כי המוסד יוציא צו שיורה לעובדי האגף לחזור לעבודה מלאה ולחדול מכל עיצומים לאלתר. בעקבות הגשת כתב התביעה נקבעה ישיבת בוררות בבקשה ביום ראשון, 19.1.14".

כבר למעלה משבועיים שהשביתה נמשכת, ובוועד העובדים של הטאבו ממשיכים לטעון כי לא לא נעשתה אליהם פנייה מטעם המדינה. בנתיים, ענף הנדל"ן כולו מושפע מהשביתה. השבוע אף נחשף ב"גלובס" כי הוגשה עתירה לבג"ץ בנושא. במקביל, גם גופים כמו לשכת עורכי הדין, התאחדות בוני הארץ ועוד פנו לגורמים הרשמיים במשרד המשפטים והאוצר ודרשו את התערבותם.

ההערכות הן כי אלפי עסקאות נדל"ן נעצרות בגלל השביתה, ואזרחים רבים מוצאים את עצמם בבעיה, כאשר עסקאות נדל"ן שבוצעו טרם השביתה אינן יכולות להיסגר בשל אי-היכולת לרשום או למחוק הערות אזהרה.

משמעות השביתה במשרדי רישום המקרקעין היא כי רוכשי דירות לא יוכלו לרשום הערות אזהרה, וזוגות צעירים וציבור מבקשי המשכנתאות לא יוכלו לקחת משכנתאות מהבנקים. כך גם מבקשי רישום הירושות, פרצלציות, בתים משותפים, זכויות מעבר ושירותים נוספים אינם פתוחים לשירות.

השביתה משפיעה במקביל גם על הקבלנים, שאינם יכולים להסדיר את הרישום מול הרוכשים ולבטל ערבויות שניתנו. במקביל, משפיעה השביתה גם על תחומים אחרים. כך למשל, גם מי שנמצא בהליך אימוץ ילד וצריך להעביר מסמכים המעידים על בעלות בדירה, אינו יכול לעשות זאת.