רשות המסים: תפסנו טון סמים ב-2013, כולל 16 ק"ג פטריות

הציגה בפני הכנסת גידול של 250% בתפיסות ■ מרבית התפיסות התבצעו בקיץ, בנתב"ג ■ עלייה מדאיגה בהברחת חומרים המופקים מקקטוסים ובולי LSD

יחידת הסמים של רשות המסים הציגה היום (ב') בפני ועדת הכנסת למיגור נגע הסמים את הגידול המאסיבי בהברחות שנתפסו דרך מעברי גבול שהתרחש במהלך 2013. בין הסמים שנתפסו ביחידות היס"מ הפרושות ברחבי הארץ בשנה החולפת היו 50 ק"ג קוקאין, 717 ק"ג תוצרי קנאביס, כ-61,000 כדורי יאבה ("הסם המשוגע"), 107 ק"ג סמי פיצוציות ולמעלה מ-4,800 כדורי אקסטזי.

יחידות הסמים של המכס פועלות בכל מעברי הגבול ונמלי האוויר, הים והיבשה, כמו גם במרכזי חלוקת דואר וחבילות. ביחידת הסמים המרכזית גם דיווחו על עלייה גדולה בהברחת פטריות הזיה, תופעה שהייתה קיימת במימדים זניחים ב-2012, ואילו ב-2013 הגיעה כמות התפיסות לשיא של כ-16 ק"ג. כמו כן, נתפסו נבגים נוזליים של פטריות הזיה, חומרים המופקים מקקטוסים ובולי LSD - תופעה שגם היא גברה השנה מאוד.

ברשות המסים מוסיפים כי במהלך 2013 חלה עלייה של 250% בתפיסות לעומת השנה הקודמת, וכי מרבית התפיסות התבצעו בנתב"ג וביחידת הדואר הארצית המרכזית, וכן כי התקופה בה מבריחים כמות גדולה של סמים היא בקיץ.

68% מכלל התפיסות בוצעו על-ידי יחידת הכלבנים, ושעובדיה פועלים יחד עם חוקרי יחידות היס"מ בבתי המכס. התפיסות, רובן ככולן, הועברו להמשך טיפול במשטרת ישראל.

הגידול בתפיסות הוא כתוצאה מעבודתם המסורה של חוקרי היס"מ והכלבנים, והם מהווים גורם מרכזי בהגנה על תושבי ישראל מסמים מסוכנים.