מתגלגלים לארץ הקודש: האבנים המתגלגלות יגיעו להופעה בארץ בקיץ

האבנים המתגלגלות, ניל יאנג, פיקסיז, סאונדגרדן וג'סטין טימברלייק יגיעו להופעות בישראל בקיץ הקרוב ■ "גלובס" מגיש מורה נבוכים להופעות הקיץ מחו"ל ומפשפש במספרים שמאחורי הקולות

קיץ ענק מצפה לקהל אוהבי המוזיקה הלועזית בארצנו. רשימה יפה ומכובדת של אמנים ולהקות יפקדו את ארצנו בעונה החמה, כאשר הופעות נוספות של אמנים ולהקות יתפרסמו בטפטופים במהלך החורף. אנחנו כמובן נוסיף ונעדכן. כזכור, ההופעה הגדולה האחרונה של אמן בינלאומי הותירה טעם רע ותסכול רב - זו הייתה הופעת החלטורה המביכה של כוכבת הפופ ריהאנה, שלא רק שהגיעה להופעה באיחור רב וגרמה לקהל של רבבות להמתין שעות ארוכות, אלא שהופעתה הייתה קצרה ביותר - כשעה בסך הכול, כאשר הזמרת כמעט ולא שרה, אלא הניעה את שפתיה להקלטת פלייבק. חשוב לומר שההופעות המובאות בכתבה לא מופקות על-ידי מפיקי ההופעה של ריהאנה - גיא בסר ושי מור-יוסף, שהתנערו מכל אחריות וצחקו - באמת, לא בפלייבק - כל הדרך אל הבנק.

"אנחנו מבטיחים לכם חוויה מתקנת לריהאנה", אומר המפיק אודי אפלבוים שאחראי להגעתו של טימברלייק לישראל. בראיון ל"גלובס", סיפר אפלבוים, מי שהביא לארץ, בין השאר, אמנים כמו אלאניס מוריסט, טום ג'ונס ודיפ פרפל (שיופיעו בישראל, שוב, ב-22 בפברואר), כי הפעם מדובר מבחינתו בצעד גדול, הן בבחינת היקף ההופעה, והן מבחינת הסיכון הכלכלי שלצדה. אפלבוים: "הופעה של ג'סטין טימברלייק זה הדבר הכי עצבני, הכי חם. הוא נחשב היום לאמן הפופ הכי גדול".

- כמה עולה להביא את טימברלייק?

"אני לא יכול לומר בדיוק כמה, אבל הוא ירוויח את אותו תעריף שהוא מרוויח בכל הופעה שלו".

התעריף של טימברלייק הוא מיליון דולר נטו להופעה, מה שאומר כי עלות ההפקה המשוערת היא כ-10 מיליון שקל, לא כולל את השכר של טימברלייק.

- אפלבוים, אם תהיה חלילה מכירה דלילה של הכרטיסים, טימברלייק יקבל פחות?

"הוא מקבל את הסכום, מה שלא יהיה".

- מה לגבי חסויות?

"יש אישור עקרוני לחסויות, זה עדיין תלוי בעוד כמה גורמים בינלאומיים, אבל כשיהיה אישור סופי, נודיע מיהם נותני החסויות".

- החסויות יכסו את עלות המופע?

"את רובו הגדול, כן".

- מה לגבי ביטוח? יש חברות ביטוח שלא מוכנות לבטח אמנים בישראל, בשל המצב הביטחוני. אתה מבוטח?

"תתפלא אבל יש חברות מבטחות, ויש ביטוח. זה תלוי מי האמן ומהי היסטוריית הביטולים שלו".

היערכות מיוחדת

בהקשר הביטחוני, חשוב לציין כי אותם להקות ואמנים אהובים שעדיין לא הופיעו על אדמת ישראל, לא נמנעו מלהגיע לכאן מטעמי אי רצון בהכרח. לרוב, המשאים והמתנים נתקעים על נושאים יחידניים לישראל, כמו עלויות גבוהות של אבטחה. בשל המצב הביטחוני הרגיש (ולעתים דעת הקהל שהופכת את ההגעה לישראל למעמד נפיץ), חברות הביטוח בארץ ובחו"ל אינן ממהרות, אם בכלל, להנפיק פוליסה להופעות גדולות בישראל. במקרה של ביטול הופעה של אמן בינלאומי (ע"ע ביטול הופעתה של להקת רד הוט צ'ילי פפרס לפני שנים לא רבות), הנזק הוא לכיסו הפרטי של המפיק הישראלי.

"הסיבה שבגללה להקה כמו פרל ג'אם לא מגיעה לישראל, היא שיקר ומסובך להופיע כאן", אומר ל"גלובס" מפיק ישראלי ידוע. "נדרשת היערכות מיוחדת מבחינת ביטחון. זה לא שהם לא רוצים להגיע. הם יגיעו, אבל בזמן שיתאפשר. מסע הופעות שישראל משולבת בו, דורש היערכות רבה יותר, יש בדיקה ביטחונית מדוקדקת של הציוד וצריך להגיע לכאן ולהכין את השטח כמה ימים לפני. זו פרוצדורה יקרה ומורכבת. במהלך מסע הופעות צפוף, שבו עוברים ערב ערב בין מדינות בצורה חלקה, זה כנראה לא יקרה".

ג'סטין טימברלייק

בן 32, זמר פופ אמריקני בשיא הקריירה שלו, שהתגלה גם כשחקן קולנוע לא רע בכלל ("אלפא דוג", "הרשת החברתית", "בחזרה למשחק"). השבוע נפתח סיבוב ההופעות שלו, הכולל יותר מ-60 הופעות, שיימשך עד אמצע חודש אוגוסט. ההופעה בישראל (כרגע מדובר על הופעה בודדת), עתידה להתקיים בסוף חודש מאי, אחרי הופעה באיסטנבול ולפני הופעתו בפראג.

שנות פעילות: 1995 עד היום.

אלבומים/שירים בולטים: Cry me a river והרבה אחרים שנשמעים דומה.

עכשיו באים? אם לא עכשיו אז מתי? אם מדונה הייתה פה, וגם אלישיה קיז, וריהאנה חילטרה פה, אי אפשר להגיד שישראל היא מקום להופיע בו רק בסוף הקריירה.

קהל: נערים חובבי מוזיקת פופ. נערות חובבות מוזיקת פופ.

מפיק ההופעה: אודי אפלבוים.

מתי, איפה וכמה

28 במאי, פארק הירקון תל-אביב. כרטיס רגיל: 370 שקל. כרטיס VIP: 1,250 שקל. כרטיס ל"גולדן רינג": 1,450 שקל

ג'סטין טימברלייק / צלם רויטרס
 ג'סטין טימברלייק / צלם רויטרס

ניל יאנג

את ניל יאנג באמת אין צורך להציג, אבל נעשה זאת בקצרה, למען הדור שלא ידע את אחת מאגדות הרוק הגדולות בכל הזמנים, אמן מופלא, עם כישרון בלתי נדלה, מי שמילא אצטדיונים עוד בשנות ה-60 וה-70 והיווה השראה ומודל לחיקוי עבור אמנים ולהקות, ביניהן פרל ג'אם, נירוונה, רדיוהד, סאונדגרדן (שגם הם מופיעים השנה, ראו בהמשך), ורבות אחרות. יאנג יערוך בישראל מופע מלא - בין שעתיים וחצי לשלוש שעות.

שנות פעילות: 1965 עד היום.

אלבומים/שירים בולטים: יש ליאנג כל-כך הרבה שירים מופלאים, ויש המנון אחד: Keep on Rockin in the Free World.

עכשיו באים? יאנג כבר הופיע בישראל בשלהי המאה הקודמת, כשאליו התלוותה להקת פרל ג'אם. בפעם הזו יגיע עם להקתו משכבר השנים, ה"קרייזי הורס".

קהל: חובבי מוזיקת רוק מכל קשת הגילאים, נוסטלגיקנים, נהגים שלא מסוגלים להאזין לגלגל"צ.

מפיק ההופעה: שוקי וייס.

מתי, איפה וכמה

17 ביולי, פארק הירקון תל-אביב. כרטיסי דשא: החל מ-340 שקל. כרטיסי ZONE A (מתחם עמידה בקדמת במה): החל מ-790 שקל. מושבי "כסף": החל מ-790 שקל במכירה מוקדמת. כרטיסי VIP: 1,400 שקל

ניל יאנג / צילום: רויטרס
 ניל יאנג / צילום: רויטרס

סאונדגרדן

מחלוצות מוזיקת (וסצנת) הגראנג' מסיאטל בשנות ה-90, שם פעלו במקביל להקות פורצות דרך כמו נירוונה, פרל ג'ם, את אליס אין צ'יינס ורבות אחרות.

שנות פעילות: הלהקה פעלה בין השנים 1984-1997 וב-2010 התאחדה שוב.

אלבומים/שירים בולטים: השיר Black whole sun, האלבומים Screaming life, Louder than love.

עכשיו באים? לא יפה להתלונן. סולן הלהקה כריס קורנל הופיע בישראל מספר פעמים בשנים האחרונות: ב-2009 (אז מילא את מדשאות גני התערוכה עם להקתו) וב-2012 (אז מילא את אמפי' שוני ואת היכל נוקיה עם מופעי הסולו המרהיבים שלו). "כל-כך נהניתי להופיע בישראל בשנים האחרונות", אמר קורנל לקראת בואו לישראל, "ואני מתרגש מאד להביא איתי את סאונדגרדן סוף סוף. מצפה לראות את כולכם שם איתנו ב-18 ביוני בבלומפילד."

קהל: זהה לזה של הפיקסיז.

מפיק ההופעה: שוקי וייס.

מתי, איפה וכמה

17-18 ביוני, אצטדיון בלומפילד, יפו. כרטיסי יציע: החל מ-275 שקל (לכל ערב). כרטיסי דשא: החל מ-330 שקל (לכל ערב). כרטיסי VIP: 850 שקל (לכל ערב). כרטיס משולב לשני המופעים: החל מ-590 שקל (כרטיסי דשא בכמות מוגבלת)

סאונדגרדן / צילום: רויטרס
 סאונדגרדן / צילום: רויטרס

רולינג סטונס

אחת מלהקות הרוק הגדולות והאהובות בכל הזמנים. ה"רולינג סטונס" הוקמה בלונדון לפני 51 שנה על-ידי הסולן מיק ג'אגר והגיטריסט קית' ריצ'ארדס, והיו מאבני היסוד של הרוק הבריטי והאמריקני. התנהלותם של חברי הלהקה - אלה שנשארו ואלו שניגנו בה במהלך השנים, כללה אינספור שערוריות, סמים, נשים, אלכוהול, בגידות, וממה שהיה אז חלק בלתי נפרד מההוויה של להקת רוק, נותרו לבוש בלתי אפשרי, שיער ארוך, אגו מנופח ומאות מיליוני דולרים בחשבונות הבנק (מיק ג'אגר, הסולן ומנהיג הלהקה, מתפקד גם כמנהל מסחרי. הוא זה שקובע את התעריפים להופעות, למשל). אך מה שבאמת חשוב הוא הערך האמנותי, הווה אומר: הפסקול המוזיקלי, שהיה ונותר גדול מהחיים. הרולינג סטונס מנגנים טוב מאי פעם, הם שרים יפה ומופיעים בלא פחות תזזית מאשר בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20.

שנות פעילות: 1962 עד היום.

שירים בולטים:

Paint in black, Ruby Tuesday, Wild horses, Angie, I can't get no satidfaction.

עכשיו באים? אף פעם לא מאוחר מדי. הלהקה רוצה לסמן "וי" על ארץ הקודש, והיא בקיץ גם כך באזור, בסיבוב הופעות ביבשת אסיה.

קהל: מחמיצי פסטיבל וודסטוק לדורותיהם, בני גילם של האמנים שייחלו לרגע שבו יופיעו ה"סטונס" על אדמת ארץ הקודש, צעירים שחושבים שזה מגניב, אנשים שרוצים להיות שם כדי "שיהיה מה לספר לנכדים", אנשים אשר נגררים אחר רעש תקשורתי ("באזז"), מעריצי הלהקה - ויש רבים כאלה - ובצדק.

מפיק ההופעה: ככל הנראה שוקי וייס.

מתי, איפה וכמה

המשא ומתן עם הלהקה עוד לא סגור, על כן אין נתונים. באשר למחירים: על-פי ההערכות בשוק, הלהקה תבקש סכום בסך של כ-4.5 מיליון דולר עבור הגעתה לישראל. זה אומר שני דברים: א. הכרטיסים יהיו יקרים מ-450 שקל ומעלה. ב. תתקיים יותר מהופעה אחת, שכן הופעה אחת לא תכסה את העלות העצומה

פיקסיז

להקת הפיקסיז הוקמה ב-1986 בבוסטון על-ידי הסולן בלאק פרנסיס, המתופף דיוויד לאברינג, הגיטריסט ג'ואי סנטיאגו והבסיסטית קים דיל (שפרשה מהלהקה לפני כחצי שנה). על אף תקליטי המופת שהוציאה, היחסים בין חברי הלהקה היו מעורערים לכל אורך פעילותם. הלהקה, שהייתה לאחת המשפיעות על ההתפתחות ועל הפופולריות של מוזיקת הרוק האלטרנטיבי, זכתה למיליוני מעריצים מכל העולם, בהם מוזיקאים מוערכים שהושפעו מהצליל ומהסגנון, ביניהם קורט קוביין המנוח, פי.ג'יי הארווי ותום יורק, ואצלנו: משינה ומופע הארנבות של ד"ר קספר.

שנות פעילות: 1986-1993, 2004-2006, 2009 עד היום.

אלבומים/שירים בולטים: האלבום "דוליטל", מתחילתו ועד סופו.

עכשיו באים? כן, וזה ממש לא מובן מאליו. עצם זה שחברי הלהקה המסוכסכים ביניהם התאחדו בפעם השלישית (ואף הוציאו בשבוע שעבר אי.פי לרדיו) הוא כבר הישג (נכון, גם הישג כלכלי). אגב, למי שזוכר - ויש כמה שזוכרים, הפיקסיז היו אמורים להופיע בישראל לפני ארבע שנים, אך ההופעה בוטלה סמוך למועד המתוכנן. הפעם יש להניח שהם לא יבטלו.

קהל: חובבי מוזיקת רוק, גאראנג' ומוזיקה אלטרנטיבית באופן כללי, בוגרי הדיסקוטקים בקיבוצים בשנות ה-90, אוהבי הפיקסיז, אנשים שהם רוקרים בנשמתם, זוגות ששיר החופה שלהם היה - Here comes your man.

מפיק ההופעה: שוקי וייס.

וייס: "מדי שנה אנו מבשרים על הגעת מופעים בינלאומיים מהשורה הראשונה ומתחייבים להפיק אותם בצורה המקצועית והראויה ביותר עבור הקהל הישראלי, הן באיכות המופע והן במחיר הכרטיס. אנו מודיעים על פסטיבל חדש שייערך לראשונה בבלומפילד ויעניק חוויה מוזיקלית מרתקת ועשירה במחיר כרטיס נוח. מזה שנים שאנו פועלים להגשים חלום לעשרות אלפי מעריצים בישראל ולקבץ תחת קורת גג אחת וברצף מוזיקלי כמה מהלהקות האהובות עלינו ועל הקהל, ולכן לפתוח עם שמות כמו הפיקסיז וסאונדגארדן זה בגדר חלום שמתגשם. בשבועות הקרובים נודיע על עוד התרחשויות ואמנים שייקחו חלק בפסטיבל החדש ואני בהחלט יכול לומר שצפוי קיץ מהנה ומפתיע. עד אז - תמשיכו לאהוב מוזיקה טובה".

מתי, איפה וכמה

17-18 ביוני, אצטדיון בלומפילד, יפו. החל מ-275 שקל (מכירת כרטיסים החלה. ממשרד ההפקות נמסר כי 1,500 רוכשי כרטיסי הדשא הראשונים למופע של הפיקסיז יזכו בשדרוג לקדמת הבמה)