לאאורה יש עניינים עם מקורבו של הרב פינטו

אאורה ומועדון המשקיעים יו טרנד טוענות כי בן ציון סוקי, המנהל עבורן נכס במנהטן, אחראי להפרות ולליקויים שונים בו ומקדמות פעולות מיידיות נגדו

שמו של איש העסקים בן ציון סוקי מככב בימים האחרונים בכותרות במרכז פרשת הרב יאשיהו פינטו, שלפי החשדות העניק טובות הנאה לניצב מנשה ארביב, מפקד יחידת להב 433. לפי החשדות, היה סוקי הגורם שהעביר את טובות ההנאה מהרב פינטו לניצב ארביב כשזה האחרון היה בארה"ב, ועדותו של סוקי, בעל עסקי נדל"ן שונים בארה"ב, נמצאת במרכז הפרשה.

מבדיקת "גלובס" עולה, כי לא רק לניצב ארביב יש בעיה עם סוקי, אלא גם לחברת הנדל"ן הבורסאית אאורה, שבשליטת יעקב אטרקצ'י. סוקי ואאורה שותפים בנכס במנהטן, שבו השקיעה אאורה בתקופה שבה בעלי השליטה בה היו בועז משעולי ויוסף צליח (טרם הסדר חוב שהעביר את השליטה לאטרקצ'י). שותף נוסף בנכס הוא מועדון המשקיעים יו טרנד של נפתלי מנדלוביץ' ז"ל.

אאורה ויו טרנד טוענות, באמצעות החברה המשותפת שמחזיקה עבורם בנכס (HSRI), כי סוקי, המנהל את הנכס בפועל, אחראי להפרות ולליקויים שונים בו, ומבקשות לכנס אסיפת שותפים דחופה כדי להחליט על פעולות מיידיות נגדו.

קנסות של 100 אלף ד' על הנכס

עוד טוענת HSRI כי סוקי מנהל את הנכס "באופן חד צדדי, תוך שהוא מונע מידע וגישה לנכס", וכן כי היא "תפעל למימוש מלוא זכויותיה בנכס, החזרת השליטה בו ונקיטת כל הצעדים המשפטיים הרלוונטיים". מהטענות עולה כי על הנכס קיימים קנסות של כ-100 אלף דולר מצד עיריית ניו יורק, וכי הוצא לו צו הפסקת עבודות והוא זקוק לתיקונים דחופים.

בסוף 2009 רכשה אאורה יחד עם יו טרנד וסוקי בניין מגורים במנהטן שבניו יורק, מתוך כוונה לשפץ אותו ולהסב אותו למלון דירות שיושכרו לטווח קצר (Extended Stay). הפרויקט ממוקם בפינת הרחובות 440 מערב ו-41 בניו יורק, ושטחו כ-4,000 מ"ר.

מאז הרכישה החלו עבודות השיפוצים וההסבה למלון דירות, אולם התוכניות לשדרוגו לא הושלמו. זאת על רקע הקשיים שאליהם נקלעו המשקיעים העיקריים בו - אאורה (שכאמור נקלעה להסדר חוב) ויו טרנד, שנקלעה לקשיים פיננסים שהובילו למותו הטראגי של מנדלוביץ'. בסך הכול ההשקעה בנכס הוערכה ב-25 מיליון דולר, כאשר אאורה ויו טרנד מחזיקות יחד ב-70% מהזכויות בו, והיתרה בידיו של סוקי.