לוקהיד מרטין ו-EMC ישקיעו מיליון דולר במרכז פיתוח בישראל

ההשקעה מיועדת להעסקת עובדים מקומיים, בין השאר מאוניברסיטת בן גוריון ששותפה למעבדה בתחום אבטחת המידע שקמה בבאר שבע

על רקע הגאות בעולם הסייבר, חוברות שתי פעילות בתחום -EMC ולוקהיד מרטין - להקמת חברה משותפת בישראל. החברות הודיעו היום (א') על הקמה של מרכז פיתוח בבאר שבע. ההודעה של החברה לא נקבה סכומים או בהיקפי פעילות אולם על פי הערכות, שתי החברות עתידות להשקיע כמיליון דולר בהקמת הפעילות.

ההשקעה מיועדת להעסקת עובדים מקומיים, בין השאר מאוניברסיטת בן גוריון ששותפה למעבדה בתחום אבטחת המידע שקמה בעיר, והפתרונות שיפותחו במרכז ישתלבו במסגרת הפתרונות הטכנולוגיים שמציעות שתי החברות.

בעוד EMC היא חלק מהאקו-סיסטם של ההיי-טק הישראלי כבר זמן רב וגם פעילה מובילה בתחום אבטחת המידע בישראל במרכז הפיתוח בהרצליה, לוקהיד מרטין היא שותפה חדשה. החברה ידועה בישראל בעיקר בתחום התעופה והביטחון, אך מהווה אחד הקבלנים הגדולים בעולם של שירותי מחשוב בעיקר עבור התעשיה הצבאית. החברה חשפה בשנה האחרונה את כוונותיה להתחרות במכרז להקמת הקמפוס הטכנולוגי של יחידות המודיעין של צה"ל בנגב "חמש תשיעיות", שעלותו מוערכת בכמיליארד שקל. לצד הפעילות הזו, מתכוונת לוקהיד מרטין להרחיב את הפעילות בישראל גם לתחומי המחשוב, ובעיקר בתחום אבטחת המידע.

לדברי ד"ר ג'ון אוונס, סגן נשיא להנדסה וטכנולוגיה בלוקהיד מרטין העולמית. "אנו מזהים עלייה בדרישות הגלובליות, כמו גם שפע של חדשנות שמקורו בישראל ובאוניברסיטאות שלה". ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC ומנכ"לית מרכז המצוינות של EMC ישראל: "אנו מצפים ששיתוף הפעולה עם לוקהיד מרטין יסייע ל-EMC להמשיך ולהאיץ את פעילות המו"פ ולתרום להצלחתה של המשימה הלאומית, להוביל חדשנות ברמה הגלובלית".