מונאקו תשלם 50 מיליון אירו - ותוכל להמשיך לשחק בליגה הצרפתית

הסכסוך של מועדון הכדורגל עם הליגה הצרפתית הסתיים: הקבוצה תמשיך ליהנות מהקלות המס הקבועות של הנסיכות, בתמורה לתשלום חד-פעמי

מונאקו תוכל להמשיך לשחק בליגה הצרפתית, לאחר שתשלם באופן חד פעמי 50 מיליון אירו למינהלת הליגה המקומית - שיבטיחו לה את המשך קבלת הפטור המשמעותי מתשלום המס בגין העסקת עובדיה.

כזכור, הקבוצה מהנסיכות הקטנה, שבעליה הוא האוליגרך הרוסי דמיטרי ריבולובלב - היתה בסכנת הדחה מהליגה העליונה, לאחר שראשי הליגה הצביעו בשנה שעברה על חוק חדש שימנע ממועדונים שמשרדיהם אינם רשומים על אדמת צרפת - השתתפות בליגה העליונה.

על-פי החוק החדש שעבר בפרלמנט הצרפתי, חייבים מועדוני כדורגל לשלם החל מהשנה "מס עשירים" בגובה 75% על שכר של כל עובד שלהם שמרוויח מעל מיליון אירו בשנה (ההגבלה היא עד 5% מהמחזור השנתי של המועדון). למונאקו בכל אופן זה לא נוגע - כיוון שהחוקה מבטיחה עצמאות פיננסית לנסיכות, שנהנית ממעמד של מקלט מס.

הליגה הצרפתית חייבה את מונאקו להעביר את הרישום של המועדון לצרפת עד יוני 2014 על מנת לבטל את אי-שיוויון המיסוי בינה לבין מועדונים אחרים בליגה. מונאקו ערערה, אבל כעת הצדדים הגיעו כאמור לפשרה.

מונאקו השקיעה בעונה הנוכחית, שבה חזרה לליגה העליונה אחרי גלות בליגת המשנה בצרפת - סכום עתק של 177 מיליון אירו ברכישת שחקנים חדשים לקבוצה, ביניהם רדמאל פלקאו (נקנה מאתלטיקו מדריד תמורת 60 מיליון אירו) וז'ואאו מוטיניו (נרכש מפורטו תמורת 25 מיליון אירו). הטבות המס שהיא מקבלת אפשרו לה להציע שכר גבוה מאד לכדורגלנים שרכשה.