תוכנית שזקוקה לשיפוץ

ל"אקסטרים מייקאובר" יש פואניציאל אדיר. האם בערוץ 10 יגשימו אותו?

"אקסטרים מייקאובר", יום ג' 21:00, ערוץ 10

מישהו שהיה קשור להפקת הגרסה הישראלית של "אקסטרים מייקאובר" אמר לי פעם (אחרי השוואה לא מחמיאה שערכתי בין ההפקה האמריקאית לישראלית), שלאמריקאים הרבה יותר קל: "הם באים עם שופל, מורידים את הבית לקרקע ואז בונים אותו מחדש. זה נראה יותר טוב, מצטלם יותר טוב, והתוצאה הסופית מרשימה בהרבה".

כשהתעניינתי מדוע לא נוהגים כך גם בישראל, חייך ואמר: "כאן בשביל לסגור מרפסת, אתה צריך לעבור שנים בין ועדות, אז לבנות בית שלם מחדש?".

לאנקדוטה הזאת אין כמובן קשר לתוצאה הסופית, ובעונה הקודמת והראשונה של "אקסטרים מייקאובר" התוצאה הזאת הייתה מאכזבת: לעמוס תמם המוכשר יש את כל הנתונים להיות קונצנזוס של פריים-טיים: הוא חביב ועממי אך לא רדוד, נשים צופות בו ונאנחות - בדיוק הטיפוס שמתאים לו להפציע בחייה של משפחה קשת-יום כמלאך גואל. ולמרות הליהוק המוצלח, משהו בזרימה של התוכנית לא עבד.

אולי זה קשור לרגולציה בישראל שלא יודעת איך להכיל תוכן שיווקי (שבתוכנית כזאת חייב להיות "בילט-אין", תרתי-משמע, אחרת הוא הופך למקבץ מעצבן של שקופיות-חסות). אולי היה זה הפיצול לשני פרקים: הראשון שמציג את הבעיה, והשני את הפתרון.

מכל מקום, ברור שלתוכנית כמו "אקסטרים מייקאובר" יש פוטנציאל אדיר גם בשוק הישראלי. נקווה שבניגוד לעונה הקודמת, יידעו הפעם בערוץ 10 כיצד להגשים אותו.

* ציון: 9

מתחילה עכשיו

"מצב האומה", יום ג' 22:30, ערוץ 2 רשת

הרשו לי לשתף אתכם בהרהור בעקבות התוכנית הקודמת של "מצב האומה": בעוד אני הולך לישון בחיוך רחב אחרי התוכנית הראשונה, זו שהוקלטה בניו-יורק, ומתעורר לשיחת בוקר עם בני הבית שכולה ציטוטים מהתוכנית, יצא לי לקרוא כמה מהקולגות שלי שחבטו בתוכנית שלטעמי היא הכי מצחיקה בטלוויזיה.

כך תהיתי כיצד ייתכן שמה שגרם לי לגעות בצחוק רם בסלון, השאיר אותם אדישים, שלא לומר חמוצים.

לכן, בתקווה שחוש ההומור שלי אינו פרטי עד כדי כך, אזכיר שהתוכנית הכי מצחיקה בטלוויזיה מתחילה הערב (ג') הלכה למעשה את העונה החדשה שלה, בלי בעיות הסאונד הקלות שליוו את התוכנית שהוקלטה בניו-יורק ועם הרבה נושאים שכתבה עבורם המציאות הישראלית הנושכת.