פרשת תרמית המניות: נשותיהם של אשרת וגולדמן נחקרו

ברשות ני"ע מנסים לברר האם הנשים ידעו על שימוש בחשבונות שלהן ושל בני משפחה ע"י הבעלים לצורך הסתרת חלוקת הרווחים האסורים שביצעו לכאורה

פרשת התרמית במניות לכאורה: גם נשותיהם של החשודים - משה גולדמן, הדר אשרת ושאול מאור - נחקרו במסגרת הפרשה. אמש (ג') חקרה רשות ניירות ערך את אשתו של גולדמן, יעל גולדמן, ואת שירלי אשרת, רעייתו של הדר אשרת. השתיים נחקרו באזהרה.

ברשות מנסים לברר, בין היתר, האם ידעו הנשים על שימוש בחשבונותיהן ובחשבונות בני משפחה נוספים על-ידי הבעלים לצורך הסתרת חלוקת הרווחים האסורים שביצעו לכאורה.

יצוין כי בין התנאים המגבילים לשחרורם של החשודים ממעצר, נאסר על החשודים ליצור קשר עם נשותיהם עד היום (ד') בחצות.

עו"ד יעל גרוסמן, שמייצגת את אשתו של הדר אשרת, מסרה כי "אין לה שום קשר לא ישיר ולא עקיף לפרשה. היא נחקרה במשרדי הרשות, ובתום החקירה היא הלכה לביתה מבלי שהוטלה עליה מגבלה כלשהי, וזה מדבר בעד עצמו".

עו"ד מיכל רוזן-עוזר ממשרד חן יערי רוזן עוזר, המייצגת את יעל גולדמן, מסרה בתגובה: "לא נפל פגם בהתנהלותה של גברת גולדמן".

כאמור, רשות ניירות ערך הודיעה אתמול כי חקרה באזהרה את משה גולדמן, שכיהן כמנהל השקעות בכיר בפסגות בתקופה הרלוונטית לחקירה וכיום מכהן כסמנכ"ל במנורה מבטחים; את שאול מאור, מבעליו של בית ההשקעות מאור לוסקי; אחזקות ואת הדר אושרת, מנהל חדר מסחר בדויטשה בנק ישראל. החשדות המיוחסים להם הם עבירות של קבלת שוחד, תרמית בניירות ערך, מירמה והפרת אמונים.

על-פי החשד, שלושת הבכירים קשרו קשר ביניהם במטרה לכאורה לבצע פעילות של תרמית בניירות ערך, שהביאה לגריפת רווחים אסורים בהיקף של לפחות 11 מיליון שקל, על חשבון כספי עמיתי קופות הגמל של פסגות. זאת, באמצעות עסקאות מתואמות ופעולות מסחר מוכוונות שער בהיקפים משמעותיים תוך ניצול מעמדם.