למה אתה חושש, בנט?

מה קרה לך, התחלת להאמין שיש עם מי לעשות הסכם שלום?

תראה מה אתה עושה, נפתלי בנט, אתה מאלץ אנשים לצאת להגנתו של נתניהו, גם כאשר באופן רגיל הם חולקים על דרכו ודעותיו. "הדורות הבאים לא יסלחו למי שמחלק את הארץ"?

מה קרה לך, בנט, האם התחלת להאמין שיש עם מי לעשות הסכם? כי אם אתה ממשיך לא להאמין, אז מה אתה דואג לחלוקת הארץ? רק לפני כמה ימים הטחת בציפי לבני בלעג "נלך להסכם עם חייזרים"? כלומר, לדעתך זה או חייזרים או לא כלום, זה מה שאתה חושב, שכלום לא ייצא מהמשא-ומתן הזה? אלא שלפי התבטאויותיך, בנט, אין אדם שמאמין יותר ממך בהסכם. אחרת לא היית דואג כל-כך בגינם של כמה מסעיפי ההסכם. ככל שאתה יותר דואג, כך נראה שאתה יותר מאמין בהסכם. יותר אפילו מביבי או ציפי.

דרכם של נביאים

כדרכם של נביאים, אמתיים ושקריים, אתה יודע, בנט, לקרוא את העתיד. "הדורות הבאים לא יסלחו"? אתה יודע מה הדורות הבאים יחשבו? מה גם שעל-פי העובדות, הנבואות שלך נראות חסרות שחר. הארץ הזאת כבר חולקה, כידוע לך, כמה פעמים. בכל פעם קמו אנשים דתיים כמוך ובפיהם אזהרות על דברים נוראים שיקרו ל"עם היהודי". המחלק הגדול ביותר היה דוד בן-גוריון, שהסכים להיפרד מרובה של ארץ ישראל למען מדינה בחלק ממנה. רבנים ופוליטיקאים כמוך הזהירו, וכמובן הפחידו, כי זו דרככם - להטיל מורא עם עונשים שהאלוהים יטיל על אנשים המסרבים לנהוג ולחשוב כמותכם.

התעלמותו של בן-גוריון

בן-גוריון, כידוע, "לא שם עליכם" ולא נבהל מאיומיכם כאשר הסכים לחלוקת המדינה. גם מנחם בגין לא נבהל מאיומיכם כאשר החליט להחזיר את מדבר סיני למצרים תמורת הסכם שלום. הם הבינו, או חשו, שלא כל מי שמתפלל וחובש כובע יודע מה אלוהים רוצה. תודות להתעלמותו של בן-גוריון מכם יש לנו את מדינת ישראל, ואותך כחבר בממשלת המדינה הזאת שנולדה למרות וכנגד רצונם של אנשי דת רבים, חלקם מתנגדים עד עצם היום הזה. ותודות להתעלמות בגין יש כבר שנים רבות שלום עם מצרים, ו"הדורות שבאו" לא רק סולחים, הם אפילו מברכים.

דעות אטומות

עם דעות כמו שלך, בנט, בעיקר עם אטימות כזאת, אי-אפשר לנהל מדינה. חברים רבים לאמונתך הסיקו את המסקנה, והם בגלוי מתנגדים לקיום מדינת ישראל. אתה, בנט, מאמין במדינה, משרת בצבא, אבל דורש שנלך בדרכו של האלוהים כפי שאתה מבין אותו. בכך אתה מבזה את עצמך ואת האלוהים שלך, ומזיק למדינה שלך. אז תנסה להחליט כבר על דרכך. האם זו תהיה דרך האמונה, או דרך התבונה?