השר לפיד הורה לעצור את העברת הכספים להתנחלויות

אחרי הפרסום בחדשות 2 לפיו, קיבלה מועצת יש"ע פיצויים בגין תקופת הקפאת הבנייה ב-2009, החליט שר האוצר יאיר לפיד לעצור את כל העברות הכספים להתנחלויות עד לבירור השימוש בהם.

בעקבות הפרסום בחדשות 2 על הפיצויים שהועברו למועצת יש"ע בעקבות תקופת ההקפאה, הורה הערב (ש') שר האוצר יאיר לפיד לעצור את כל העברות הכספים להתנחלויות עד לבירור השימוש שנעשה בהם.

בהודעה מלשכת שר האוצר נמסר כי "לאור המידע, כאילו אותם כספים לא משמשים לייעודם המקורי כמו: ביטחון, תחזוקת בתי ספר וגני ילדים, אלא מועברים בדרך לכאורה לא חוקית למועצת יש"ע, המשתמשת בכספים לצרכים פוליטיים, בחלקם לפעילות נגד מדיניות הממשלה - הורה שר האוצר לעצור מידית את התשלומים העתידיים". במקביל, הנחה לפיד את הממונה על התקציבים, החשבת הכללית והיועץ המשפטי במשרד האוצר לבדוק את הנושא ולהגיש לו בתוך שבוע את מסקנותיהם.

אתמול חשף פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' כי מאז שנת 2009, בה הוחלט על הקפאת הבנייה בשטחים למשך עשרה חודשים, בכל שנה מקבלות המועצות בשטחים פיצוי, עבור ארנונה שלא נגבתה מבתים שלא קמו. בעקבות החשיפה אמרה שרת המשפטים ציפי לבני כי תדרוש בדיקה בנושא וציינה כי באותה שנה נפתלי בנט היה יו"ר מועצת יש"ע.

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג הופתע לשמוע על הממצאים ומתח ביקורת חריפה. "מי ששואל למה מחירי הדיור ממשיכים לעלות והממשלה עומדת חסרת אונים יכול למצוא את התשובה במענקים המופרכים המועברים להתנחלויות", טען הרצוג. לדבריו, עשרות מיליוני שקלים שיכלו לסייע בנגב ובגליל מועברים בהיחבא להתנחלויות. "אני שואל את רה"מ ושר האוצר איפה הכסף? אני דורש ממבקר המדינה לחקור את הממצאים עד תום", קרא.