היה ינואר?

חודש ינואר לא שמר על מסורת של עליות שערים ■ הנה התרחישים האפשריים לחודש פברואר ■ בדיקה: האם יש אופק למניית אופקו?

טוב, אמרנו ש-2014 תהיה שנה מתעתעת? אז הנה התחלנו. חודש ינואר שלא שמר על מסורת של עליות שערים. הפרספקטיבה הטכנית של העניין הזה היא הבלימה של מדד הנאסד"ק ברמת ההתנגדות המשמעותית 4,243. זו התחנה שלו בדרך לשיא ההיסטורי. יצא שהוא הגיע לשם בינואר ואחרי מהלך עליה כל כך חד ומתמשך, הגיוני שהמדד לא הצליח לפרוץ את הרמה הזו בסיבוב הראשון.

במקביל, בגלל שה-S&P500 לא עלה הרבה בינואר, הוא נשאר קרוב מאוד לתמיכה שנמצאת פחות או יותר ב-1,777 (זו תמיכה שמבוססת על קו מגמה משופע עולה וממוצע נע כך שהמספר זז כלפי מעלה עם הזמן) והיא בלמה את התדרדרותו.

אנחנו נכנסים לפברואר, חודש עם היסטוריה של ירידות שערים, עם תמיכה חזקה ל-S&P500 מלמטה והתנגדות לנאסד"ק מלמעלה. מספר אפשרויות:

  1. פריצה של ההתנגדות על ידי מדד הנאסד"ק ומהלך עליה מרשים בפברואר.
  2. פריצה של התמיכה על ידי מדד ה-S&P500 ומהלך ירידה משמעותי.
  3. עליה של ה-S&P500 בזכות מניות אנרגיה, סחורות, תשתיות, מניות שיש להן משקל נמוך, אם בכלל, במדד הנאסד"ק וירידה של הנאסד"ק בהובלת מניות טכנולוגיה.
  4. תנודתיות ותעתועים.

עבורנו, תרחיש מספר 3 יהיה מושלם שכן הוא תומך בתפיסת מציאות השווקים שלנו לימים אלו. גם תרחיש 1 לא יפריע. 2 ו/או 4 ידרשו התייחסות בזמן אמת. ננסה לא ליפול במלכודות תעתועים.

תל אביב 25 התנהל בהתאם וכצפוי ומשך למטה. 1,250 זו התמיכה החשובה למדד. גם מירידה עד 1234 הוא יכול להתאושש ולחזור לעלות. בשלב זה, אין עדיין סימנים לכך שהמדד מעניין להשקעה.

יש אופק לאופקו?

נשאלנו על אופקו. בהכללה איבדנו עניין במניה זו ובחברות אחרות הקשורות אליה ושנסחרות בניו יורק משום שכל הזמן יש שם הפתעות, עסקאות בין החברות וכו' ולמניות זה לא עושה טוב. בזמנו הרווחנו יפה על OPK בתיק קניון המניות ואנחנו אומרים כרגע תודה ולהתראות. טכנית, נראה שהמניה בדרך ל-7.5 דולר (שערי ניו יורק). ב-7.5 דולר היו יכולה להסתובב. מי שהחברה מעניינת אותו, שיעקוב. מהלך מתחת ל-7.5 דולר יהיה סימן שלילי.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.