שנת הכלב: ב-3 פרסומות בסופרבול כיכב ידידו הטוב של האדם

יצרנית הבירה באדווייזר, ענקית המכוניות המשומשות קארמקס וחברת הרכב אאודי בחרו להציג בסופרבול פרסומות בכיכובם של כלבים

לפעמים, המשחק הוא רק תירוץ. קרב הענקים בניו-ג'רזי בין הדנוור ברונקוס והסיאטל סיהוקס, שהסתיים אתמול (א') בניצחונם המוחץ של האחרונים, היה בעיני אמריקאים רבים עניין זניח ביחס לדבר האמיתי: הפרסומות.

סכומי כסף המטורפים שמשלמים המפרסמים בסופרבול רק גדלים משנה לשנה (4 מיליון דולר לחצי דקת פרסומת אתמול), מלחמת האגו משתוללת, ויותר מתמיד מתלהט המרוץ הקריאטיבי שמטרתו להעלות לאוויר ספוט מקורי יותר, בועט יותר, מצחיק יותר או מקסים יותר מזה של המתחרים.

צריך לומר בגלוי: הפרסום בסופרבול מתנהל ביקום מקביל, פלנטה אחרת, וכל קשר בין מה שאנחנו רואים שם לבין מה שנפגוש בברייק פרסומות אמריקאי באמצע השנה הוא מקרי בהחלט.

השנה, אחד הטרנדים היה כלבים. בשלוש מהפרסומות שבלטו במיוחד השנה מככב ידידו הטוב ביותר של האדם.

1. Budweiser's Puppy love

קשר אמיץ וחזק נרקם בין סוס מגזע קליידסדייל (ה"פרזנטור" הקבוע של באדווייזר) לבין גור כלבים מתוק ושובה-לב. למרות שאסרו עליהם להיפגש, גור הכלבים ממשיך מדי יום להתגנב מתחת לגדר החווה ולבקר את חברו הטוב. לצלילי השיר השניים מבלים את כל זמנם החופשי יחד, וכשמישהו מנסה להפריד ביניהם, הם מראים לו (ולנו) מה כוחה של חברות אמיתית.

זה דביק, זה לא באמת קשור למוצר, וזה בטח לא ממש מקורי להשתמש בגור כלבים חמוד כדי לשבות את ליבנו - אבל היי, זה סופרבול. וזה עובד. לא במקרה הפכה הפרסומת לפצצה ויראלית מיד עם עלייתה לאוויר.

2. Slow clap and Slow bark Carmax's

ענקית המכוניות המשומשות האמריקאית "קארמקס" הפיקה שתי פרסומות נפרדות עבור הסופרבול. בראשונה אנחנו רואים נהג היוצא עם רכבו החדש מאולם התצוגה וזוכה למחיאות כפיים איטיות ומפרגנות (סלואו-קלאפ) מכל האנשים ברחוב. זה יפה, זה הגיוני, זה מבוסס על סרט בשם "רודי" בו הייתה סצנה כזו, אבל זה כלום לעומת הפרסומת שבאה אחריה.

בפרסומת השנייה אנחנו רואים את אותה התרחשות בדיוק רק שבמקום בני אדם, מככבים בסרטון כלבלבים. גם כאן, כאילו פתרון בנאלי, מתחנף ו"על בטוח" (גורי כלבים הרי ממריאים ביו-טיוב בשניות), אבל הרפרנס של הפרסומת המקורית מעניק לתרגיל הזה סוג של לגיטימציה ומאפשר לנו ליהנות מהתוצאה. וזו בהחלט הנאה.

3. Audi Doberhuahua

בטיזר ששיחררה אאודי לאוויר כחודש לפני הסופרבול רואים שופטים המופתעים מכניסתו של מתמודד חדש לזירה. את המתמודד עצמו אנחנו פוגשים רק בפרסומת עצמה.

בפרסומת (פארודיה חריפה על תופעת ה"היבריד") אנו פוגשים זוג המתלבט בין כלבים משני גזעים שונים, דוברמן וצ'יוואווה. "אין בעיה" אומר המוכר בחנות החיות, "אפשר לשלב". ומכאן העניינים רק מתדרדרים. ההכלאה (היבריד) בין שני הגזעים מולידה כלב מפלצתי, כעור ובלתי צפוי, וכל זאת כדי לומר שאאודי לא מתפשרים על פחות משלמות.

* הכותב הוא שותף וסמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.