לפיד: לא להשקיע בתשתיות חדשות מחוץ לגושי ההתנחלויות

שר האוצר הגיש ערר על החלטת ועדת השרים לאנרגיות מתחדשות ■ הסיבה: במסגרת הצעת ההחלטה, הממשלה תתחייב לשאת בתשלום ליזם במקרה של שינויים מדיניים, כמו נסיגה משטחי הגדה המערבית

שר האוצר יאיר לפיד הגיש היום (ב') ערר על החלטת ועדת השרים לאנרגיות מתחדשות לפיתוח אנרגיות מתחדשות. הסיבה: במסגרת הצעת ההחלטה, הממשלה תתחייב לשאת בתשלום ליזם במקרה של שינויים מדיניים, כמו נסיגה משטחי הגדה המערבית.

במסגרת ההחלטה שהתקבלה היום נכתב כי על מנת לעודד הקמתם של מתקני ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת בגדה המערבית, הממשלה תתחייב כי במקרים של שינויים מדיניים שיגרמו להפסקת תזרים ההכנסות מהמתקנים הפוטנציאליים, היא זו שתישא בתשלום סכום יתרת החוב של היזם למי שיעמיד את ההלוואה להקמת המתקן.

בערר שהגיש לפיד הוא ציין כי "תמיכה מעין זו היא בגדר מתן ערבות מדינה לכלל ההשקעות בגדה המערבית, ועל כן לא ברור כיצד ניתן להצדיק את ההגבלה הזו לתחום האנרגיות המתחדשות בלבד, או לתחומי הגדה בלבד. מתן הגנה באופן כזה חושף את הממשלה לתביעות מצד גורמים רבים שיבקשו הגנה דומה". בנוסף, כתב לפיד כי הוא מתנגד בתוקף להשקעה בתשתיות חדשות מחוץ לגושי ההתנחלויות.

במסגרת הצעת שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים סילבן שלום, בוועדת השרים, מציע המשרד הסבות והסטות של מכסות קיימות של אנרגיות מתחדשות. זאת, במטרה להקטין את העלויות העודפות למשק החשמל במעל 2 מיליארד שקל.