לפיד: "ביה"ח הדסה לא ייפול, אבל לא הגיוני שרופא ירוויח 7 מיליון שקל כשאחות מרוויחה שכר מינימום"

שר האוצר מבטיח להציל את ביה"ח הדסה, אך מבהיר שהאוצר יפקח עליו ■ "אנחנו רוצים לסייע להדסה אבל באופן שלא נהיה בעוד 3 חודשים באותו מצב" ■ על מחירי הדירות: "שוק הנדל"ן לא יעמוד בלחץ שאנחנו מפעילים עליו"

"הדסה לא תיפול" - כך הבטיח הערב (שבת) שר האוצר יאיר לפיד בהתייחסות למשבר בבית החולים הדסה עין כרם, יום לאחר הגשת הבקשה להקפאת הליכים. לפיד אמר את הדברים בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

לפיד ציין כי המדינה תסייע לבית החולים, אך הכל יהיה בפיקוח של משרד האוצר: "אנחנו רוצים לסייע להדסה אבל באופן שלא נהיה בעוד 3 חודשים באותו מצב. הדסה לא תיפול, היא גדולה מדי מכדי ליפול וכל ירושלים תלויה בה. הייתה שם התנהלות... במשך שנים על שנים היה כשל ניהולי. עכשיו צריך להקים את כל הדבר הזה מחדש ולהיזהר לא לפגוע בחולים. מה שחשוב זה לצאת לתוכנית הבראה. בסוף אתה ואני משלמים את זה ואנחנו לא מוכנים לשלם כדי לחזור לאותו מצב בעוד 3 חודשים".

לפיד אמר כאמור שהאוצר יפקח על התנהלות הדסה בתוכנית ההבראה והתייחס למשל לפערי השכר בבית החולים: "אם אחות מקבלת שכר מינימום, לא הגיוני שרופא ירוויח 7 מיליון שקל".

שר האוצר התייחס גם לעצירת התקציבים לתלמידי הישיבות בעקבות פסיקת בג"ץ השבוע ואמר: "ידענו שאנחנו הולכים למהפכה חברתית קשה ואנחנו לא פוחדים להתעסק עם זה". הוא חזר ואמר שללא סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו לצה"ל מפלגת "יש עתיד" תפרוש מהממשלה.

לפיד התייחס בקצרה להסכמי הגג שנחתמו לאחרונה בקרית גת, מודיעין וראש העין לשיווק קרקעות לכ-35 אלף דירות ואמר שמחירי הדירות עוד יירדו: "שוק הנדל"ן לא יעמוד בלחץ הזה שאנחנו מפעילים עליו ואותו דבר נעשה גם למחירי המזון, רק מה - יש עוד הרבה עבודה".