משרד התקשורת לא מפנה תדרים לדור הרביעי

משרד התקשורת: מטפלים בזה מול בזק

המחלוקת בין בזק ומשרד התקשורת סביב פינוי תדרים לטובת הדור הרביעי עדיין שרירה וקיימת, מה שאומר שמשרד התקשורת עשוי להיתקל בבעיה אם בכוונתו להקצותם השנה. ל"גלובס" נודע שלמרות שהמשרד הודיע על כוונתו לדרוש מבזק לפנות תדרים בתחום ה-2.6 ג'יגה הרץ, תחום שגם צה"ל פינה לטובת הדור הרביעי - עדיין בבזק ממתינים לתשובות ממשרד התקשורת לגבי בקשות פיצוי, ואגף הספקטרום טרם השיב לה. כפועל יוצא מכך, בזק לא מפנה את התדרים ואם היא תידרש לפנותם זה עשוי לקחת לה חודשים ארוכים.

כזכור, משרד התקשורת הודיע לבזק שבכוונתו להורות לה לפנות את התדרים בשנה שעברה, מתוך כוונה להקצותם לטובת החברות הסלולריות לדור הרביעי. בזק מצידה ראתה בהוראה מעין תהליך של שימוע ולכן הגיבה לפניית משרד התקשורת והסבירה כי היא דורשת פיצוי עבור הפינוי שכרוך בעלויות, וכן תדרים חלופיים. אלא שבינתיים מסתבר שמשרד התקשורת לא הגיב לבקשה של בזק למרות הזמן הרב שעבר מאז השיבה לו, ולכן מבחינתה המצב הוא סטטי והיא לא מפנה את התדרים כל עוד המשרד לא מגיב.

נציין כי סמנכ"ל הספקטרום במשרד, נתי שוברט, התבטא בישיבת ועדת המכרזים העוסקת בהקצאה, כי בזק תפנה את התדרים במהלך השנה. מתי בדיוק זה יקרה, על כך לא ניתנה תשובה.

בזק משתמשת בתדרים לצורך אספקת שירותי טלפוניה ליישובים קטנים ומרוחקים במסגרת שירות שנקרא רדיו כפרי. ישנם כמה אלפי מנויים בודדים שמשתמשים בתדרים ובשירות, והמשרד הציע שבזק תספק את השירותים לאותם לקוחות דרך כל רשת סלולרית שתבחר, ובאותם מחירים שהחברה גובה עבור שירות טלפוניה. לדעת המשרד השירות שבזק תספק דרך רשת סלולרית יכול להוות הזדמנות לשפר את השירות לאותם לקוחות מבודדים לכאורה, כי אז הם יוכלו לקבל גם אינטרנט מהיר דרך הסלולר, מה שהם לא יכולים לקבל היום.
כאמור הנושא תקוע עקב חוסר ההחלטיות של משרד התקשורת.

מבחינת בזק, היא באמצע תהליך שימוע וממתינה לתשובות מהמשרד, ולכן היא לא מפנה את התדרים. כך או כך, זה נראה מאד לא טוב, בעיקר לאחר שבמשך חודשים ארוכים כולם חשבו שצה"ל מהווה את הבעיה העיקרית להקצאה וכעת מתברר שהבעיה היא בכלל במישור ההתנהלות של המשרד.