המבקר לא יעניק לגדעון סיטרמן צו הגנה כחושף שחיתויות

סיטרמן ביקש את הגנת מבקר המדינה לאחר שזומן לשימוע בראשות החברות הממשלתיות, כשלב לקראת הפסקת כהונתו כיו"ר דירקטוריון נמל אשדוד

מנהל נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, עו"ד הלל שמגר, הודיע לבאי-כוחו של יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, רו"ח גדעון סיטרמן, ולמנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, כי מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט בדימוס יוסף שפירא, הגיע למסקנה כי אין לו סמכות חוקית לברר את תלונתו של מר גדעון סיטרמן ולתת לו צו הגנה.

סיטרמן ביקש את הגנת מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לאחר שזומן לשימוע בראשות החברות הממשלתיות, כשלב לקראת הפסקת כהונתו כיו"ר דירקטוריון הנמל.

לאחר שבחן בקפידה את הפנייה, הגיע כאמור מבקר המדינה, בתפקידו כנציב תלונות הציבור, למסקנה שלא מתקיימים במקרה זה התנאים שדורש החוק למתן צו הגנה.

נציין כי פנייתו של סיטרמן למבקר המדינה נחשפה ב"גלובס" בחודש דצמבר האחרון. סיטרמן פנה למבקר, באמצעות עו"ד יעקב וינרוט, בבקשה לקבל צו הגנה כ"חושף שחיתויות" נגד כוונתו של מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, להדיחו. יוגב וסיטרמן אף הוזמנו למשרד המבקר למסירת גרסאותיהם בפרשה.

מדובר היה בפנייה תקדימית, שכן לא מדובר בעובד מהשורה או מנהל בדרג ביניים שמבקש הגנה מפני מעסיק שמתנכל לו על רקע חשיפת שחיתות לכאורה, אלא במעסיק עצמו, יו"ר הדירקטוריון, המבקש לפעול נגד הריבון - במקרה זה רשות החברות.

סיטרמן טען כי הבסיס להדחתו היה "תלונה שקרית שאינה מוצדקת", שהוגשה רק לאחר שהוא עצמו פעל למניעת שחיתויות תוך ניסיון להנחיל כללי מנהל תקינים בנמל אשדוד. כפי הנראה, סיטרמן מתכוון למסמך ההאשמות שהגיש לדירקטוריון בתחילת השנה שוקי סגיס, מי ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל הנמל.