והמשפחתון ו

העסקים, הפוליטיקה, הרגולציה ומי שמחבר ביניהם /

אב ובן

אביגדור קפלן

ראובן קפלן

אביגדור וראובן קפלן

אביגדור קפלן

מצב משפחתי: נשוי 3 וסב ל-7

גיל: 74

השכלה: בוגר כלכלה וסטטיסטיקה ומוסמך במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומוסמך בהנדסת תעשיה וניהול מהטכניון. דוקטורט במדעי הבריאות מאוניברסיטת בן גוריון

תפקידים מרכזיים בעבר: יו"ר ומנכ"ל קבוצת כלל ביטוח; מנכ"ל קופת חולים כללית; משנה למנכ"ל בתעשייה האווירית

ראובן (יריב) קפלן

מצב משפחתי: נשוי 3

גיל: 47

השכלה: בוגר מנהל עסקים מהמכללה למנהל תל אביב ומוסמך במנהל עסקים(MBA) מהאוניברסיטה העברית בירושלים

תפקידים מרכזיים בעבר: מנכ"ל שח"ל, מנכ"ל השמירה מדיקל, ראש אגף השיווק של אסותא

עוד משהו: קפלן הוא בן דודו של רו"ח יוני קפלן, נציב מס הכנסה בעבר

ד"ר אביגדור קפלן

לאחר שנים ארוכות ששמו היה מוכר רק לקוראי העיתונות הכלכלית, אביגדור קפלן, בעבר יו"ר ומנכ"ל כלל ביטוח ומנכ"ל קופת חולים כללית, הפך בימים האחרונים לדמות מוכרת גם לקהל הרחב. מבחינת ד"ר קפלן, שהשלים לפני שנים אחדות דוקטורט במדעי הבריאות, התפקיד בהדסה הוא סגירת מעגל עם תפקיד ניהול אחרון ובעל חשיבות ציבורית, ואם אפשר אז בתחום הבריאות.

קפלן, שמכהן כיום גם כדירקטור בכלל ביטוח, שימש כיו"ר כלל ביטוח מ-2008 ועד 2013. קודם לכן הוא כיהן כמנכ"ל קבוצת הביטוח הזו במשך 11 שנים, שבמהלכן הוביל הקמת חברה בת שעסקה אך ורק בביטוחי בריאות וסיעוד (ושאותה ניהל ברוב חייה בנו ראובן).

שנותיו בכלל ביטוח היוו את מרכז הקריירה שלו במשך 16 שנים, אבל עוד קודם הוא כיהן בתפקידים מרכזיים, בהם 4 שנים כמנכ"ל קופ"ח כללית, שאליה נכנס ב-1992 כשהייתה במצב מאתגר מאוד, וללא כל ביטחון שתוכל לשלם את הוצאותיה (די דומה למצבה של הדסה כיום), ושאותה עזב כגוף בר קיימא שעבר הסדר נושים מורכב שמנע את הקריסה הפיננסית לצד הליך הבראה מוצלח.

בין (הכללית) לבין (כלל), הוא כיהן כשלושה חודשים כמנכ"ל אפריקה ישראל, אותה עזב מהר כשהבין שלא יהיה המנהל הבלעדי. קודם לכללית, הוא כיהן בתפקידים בכירים באגף כוח אדם במשטרת ישראל והיה סמנכ"ל כוח אדם בתעשייה האווירית. בשנים האחרונות הוא ניסה לקדם מיזמים הנושקים לתחומי הבריאות, ואף שימש כראש תחום ההתמחות בביטוח וניהול סיכונים במסגרת לימודי MBA בבית הספר לניהול של אוניברסיטת חיפה.

ראובן קפלן

בינואר 2008 הופתע שוק הביטוח כשקבוצת כלל ביטוח הודיעה על זהות מנכ"ל כלל בריאות, החברה הבת לביטוחי בריאות וסיעוד שהחלה לפעול רק כשנתיים קודם לכן: המנכ"ל של חברת שירותי הטלרפואה, שח"ל ישראל, ראובן קפלן, בנו של מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח דאז, אביגדור קפלן, שעמד אז לעבור לתפקיד יו"ר הקבוצה.

ראובן קפלן (47) היה מנכ"ל שח"ל מספר שנים וקודם לכן כיהן גם כמנכ"ל השמירה מדיקל (חטיבת הבריאות של קבוצת השמירה) וכראש אגף השיווק של אסותא מרכזים רפואיים.

קפלן הבן נמנה על רשימה מצומצמת מאוד של מנהלים בכירים בכלל ביטוח ששרדו את השינויים שהוביל בקבוצה המנכ"ל איזי כהן (שבעבר היה מנכ"ל מגדל ולאורך שנים היה חצי מזוג המנהלים הבכירים/יריבים הראשיים של ענף הביטוח יחד עם קפלן האב), מאז שזה נכנס לתפקידו בדצמבר 2012. כיום קפלן הבן מכהן בקבוצה כמשנה למנכ"ל וכמנהל מערך קשרי לקוחות שיווק ואסטרטגיה.

אם תהיתם מה יש לראובן - שהיה אחת מהדמויות הבכירות בענף ביטוח הבריאות במשך כ-5 שנים - לומר על אחד הגורמים שעומדים במרכז הסאגה שהביאה את הדסה למצבה כיום, התשובה נמצאת בריאיון שהעניק ל"גלובס" ב-2001. "מבחינה הלאומית ביצוע השר"פ באופן לא נכון בעייתי, כורת את הענף של חוק בריאות ממלכתי ויביא אותנו לא רחוק מאמריקה", אמר אז. "מצד שני, זה יעשה טוב לענף ביטוח הבריאות, כי הציבור יבין שללא ביטוח בריאות הוא עשוי להיות בצרה. בכל אופן, כל ישראלי שיש לו ביטוח משלים נהנה כיום מביטוח רפואי מהטובים בעולם".

ראובן הוא גם בן דודו של רו"ח יוני קפלן, שכיהן בין השנים 1999-2001 כנציב מס הכנסה ומשמש היום כיועץ מס פרטי מצליח.

אלי זהר

גיא זהר

גיא ואלי זהר

עו"ד אלי זהר

עו"ד אלי זהר הוא יו"ר פירמת עורכי הדין הגדולה בארץ, גולדפרב-זליגמן, שמעסיקה יותר מ-220 עורכי דין. במדינה שבה כמעט "הכול שפיט" וכל תהליך כלכלי, חברתי או מדיני מלווה בייעוץ משפטי אינטנסיבי, זה לא עניין של מה בכך. זהר הוא איש אמיד מאוד ובעל השפעה רבה.

פירמת גולדפרב-זליגמן נוצרה לאחר מיזוג שנערך לפני שלוש שנים בין שניים ממשרדי עוה"ד המובילים בישראל, גולדפרב-לוי-ערן-מאירי-צפריר ו-מ. זליגמן. מאז המיזוג, הפירמה לא מפסיקה להתרחב והיא מעניקה ללקוחותיה, בהם חברות מסחריות מובילות בארץ ובעולם, שירותים איכותיים בעשרות תחומים משפטיים. זהר גם נחשב לאחד מהליטיגטורים הבולטים בארץ, והוא מעניק ייצוג משפטי בתחום הליטיגציה והצווארון לבן לאישי ציבור בכירים, לאנשי עסקים מהמובילים במשק, לקצינים בכירים ולאנשי רפואה. בשנים האחרונות עסוק זהר בייצוג חברו הקרוב, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שמואשם בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד ושערעור המדינה על זיכויו בבית המשפט המחוזי בירושלים בפרשות "טלנסקי" ו"ראשונטורס" ממתין להכרעת בבית המשפט העליון. זהר גם ייצג בעבר, בין השאר, את עמרי שרון בפרשת העמותות הפיקטיביות, את אהוד ברק בפרשת העמותות, את האלוף עמירם לוין בפרשת צאלים ב', וכיום הוא מייצג את איש העסקים נוחי דנקנר החשוד בהרצת מניות, ואת הרב יאשיהו פינטו, החשוד כי ניסה לשחד את תנ"צ אפרים ברכה, שאתמול (ד') החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום בפרשה. בנוסף על עיסוקיו הפרטיים, מקדיש זהר זמן רב לפעילות ציבורית. הוא משמש כיו"ר תיאטרון גשר ובעבר עמד במשך שנים ארוכות בראש המדור לתיאטרון במועצה לתרבות ואומנות, היה יו"ר פסטיבל עכו לתיאטרון ויו"ר המועצה הישראלית לקולנוע.

גיא זהר

גיא זהר נולד ב-1965 בירושלים לעו"ד אלי זהר ואשתו דאז רחל. אחרי גירושי הוריו, גדל זהר בבית אמו ובעלה דן אשל, איש "קול ישראל". אחיו מצד אמו, עירד אשל, הוא מוזיקאי, שכתב את פתיחי רוב תוכניות חדשות 10. איתי ודנה, האחים מצד אביו, שנישא לעו"ד נילי זהר, המשיכו את שושלת המשפטנים ופנו לתחום זה. על כן לא אחת כינה עצמו זהר כ"כבשה השחורה" במשפחה, משום שלא בחר במשפטים.

זהר התחיל את הקריירה המקצועית שלו בגלי צה"ל, שם שהה 6 שנים כעורך, מגיש ורכז. במלחמת המפרץ ב-1991, בהיותו בן 26, ניצח זהר על האולפן המשותף של גל"צ וקול ישראל, ושם הוא צד את עיני מי שהקים את חדשות 2 וגויס לצוות ההקמה של החברה.

בראשית שנות ה-2000 שימש בתפקיד בכיר בכבלים, ועם הקמת ערוץ 10, הצטרף אליו כמנהל תוכן. אז גם יצר את "היום שהיה". בשנים האחרונות משקיע זהר את עיקר מאמציו בתוכנית שהוא כה מזוהה איתה. בכל פעם שצץ ניסיון כלשהו להזיז אותו מהמשבצת, למה שנראה היה כקידום, זהר עמד לבסוף על שלו, וחזר לקן. בפעם הראשונה היה זה כמונה להגיש את מגזין שישי של הערוץ ב-2011, ממנו התפטר בשידור בספטמבר 2012, לאחר שנדרש לשדר התנצלות מתרפסת בפני איל ההון שלדון אדלסון על פרופיל שנעשה עליו. "את הצעקות שלו אפשר היה לשמוע מקומה 23 ועד קומה 15", סיפרה אז ל"פירמה" העורכת רותי יובל.

זה כבר שנים שזהר מתאמן בשחייה בקבוצת המאסטרס ונחשב לשחיין מוצלח. הוא נשוי לגליה מאז שנת 99' ואב לשלושה ילדים. יש לו עניין רב באמנות והוא נוהג להגיע תדיר לגלריה "אלון שגב". כמו כן הוא חובב מוזיקה אלטרנטיבית.

עו"ד אלי זהר

מצב משפחתי: נשוי 3

גיל: 73

מגורים: סביון

השכלה: תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים

עוד משהו: זהר רצה בעבר ללמוד משחק ואחרי שוויתר על החלום והוסמך לעריכת דין, הוא הופיע בתוכניות הטלוויזיה "חקירה" ו"לחם חוק" ששודרו בערוץ הראשון ובתוכניות רדיו משפטיות. מסתבר שגיא זהר "לא נפל כ"כ רחוק מהעץ"

גיא זהר

מצב משפחתי: נשוי 3

גיל: 49

מגורים: ת"א

עוד משהו: ב-4 בנובמבר 1995 הוקפץ להגיש את מבזק החדשות שבו נודע על ההתנקשות בראש הממשלה יצחק רבין. לימים ייזכר הערב הטראומטי כטקס החניכה של חדשות ערוץ 2 ויום המהפך על חדשות ערוץ 1

ועוד משהו: זהר חובב שחייה ומוזיקה אלטרנטיבית