פיפ"א תבצע בדיקות סמים לכל השחקנים שישתתפו במונדיאל

התאחדות הכדורגל העולמית ביקשה את רשימות הסגלים של 32 הנבחרות עד ה-1 במארס, על מנת שתוכל לבדוק את השחקנים עוד לפני בעיטת הפתיחה

פיפ"א תחמיר באופן משמעותי את בדיקות הסמים לשחקנים שישתתפו במונדיאל 2014. בצעד יוצא דופן הודיע בסוף השבוע הרופא הראשי של ארגון הכדורגל העולמי, יירי דבוראק, כי כל השחקנים מ-32 הנבחרות שהעפילו לטורנרי גביע העולם בברזיל יעברו בדיקת סמים, עוד לפני משחק הפתיחה ב-12 ביוני.

פיפ"א דורשת לקבל לידיה עד ה-1 במארס את רשימת כל הסגלים שאמורים להגיע לטורניר בברזיל, על מנת לאפשר לבצע בדיקות סמים לכל השחקנים במהלך שלושת החודשים עד לפתיחת המשחקים. בפיפ"א הבטיחו כי הבדיקות ייערכו במפתיע, ללא הודעה מוקדמת, ובכל מקרה לא יהיה אף שחקן שיתחמק מבדיקת סמים עד משחק הפתיחה של הטורניר.

"אנחנו יכולים לבוא בכל זמן, לכל מקום", אמר דבוראק. "בכל מקרה, לא יהיה אף שחקן שלא יעבור בדיקת סמים לפני תחילת הטורניר". בסך הכל מדובר על 736 שחקנים שפיפ"א אמורה לבדוק, לפי 23 שחקנים בכל סגל.

שיעור הכדורגלנים שנתפסים על שימוש בסמים בעקבות בדיקות נחשב נמוך ביחס לענפי ספורט אחרים. ב-2011 (השנה האחרונה שבה פרסמה פיפ"א נתונים בנושא) ביצעה פיפ"א 28,587 בדיקות דם ושתן לגילוי חומרים אסורים, בעקבותן נתפסו 19 כדורגלנים - 0.07% שהשתמשו בסמים "משפרי ביצועים". עוד 40 שחקנים (0.14%) נתפסו על שימוש ב"סמים חברתיים", דוגמת קנאביס.