בית? מלון!

מיזם "סופר הוסט" של התאומים הישראלים קובי ועמיעד סוטו, נותן שירותים למשכירי הדירות לנופש, ומטפל בכל מה שקשור לאירוח

אם לשפוט לפי גובה שכר הדירה הממוצע בסן פרנסיסקו, תושבי העיר כבר מזמן היו צריכים להקים מאהל מחאה ענקי מתחת לגשר הזהב. בעידן שבו לשכור דירת סטודיו קטנה עולה 2,500 דולר לחודש, לא פלא שבעלי הדירות והשוכרים מנצלים כל מטר וכל רגע בפיסה הנדל"נית שלהם.

מגפת ה-Airbnb, אתר "השכרות הנופש" הגדול בעולם לדירות, אינה חדשה. אנשים רבים בעולם משכירים את דירותיהם דרך האתר, וכך הם יכולים להרוויח כסף על החדר הנוסף, על הדירה שנשארת מיותמת כשהם מחוץ לעיר או על המרתף השומם - ואילו המבקרים זוכים לאירוח ביתי במחירים נמוכים.

זירת השירותים התומכים להשכרות נופש היא אחת המדוברות ביותר בעמק הסיליקון בחודשים האחרונים, כשאת הדגל מובילים זוג אחים תאומים מתל אביב - קובי ועמיעד סוטו, שהעתיקו את מקום מושבם לסן פרנסיסקו לאחר שהתקבלו עם המיזם שלהם, "סופר הוסט" (www.booksuperhost.com), לחממה הטכנולוגית הנחשבת בעולם (Y combinatory), בה הם זוכים לתמיכה ממשקיעים מהשורה הראשונה, למפגשי קואוצ'ינג עם המנכ"לים הגדולים בעמק ולחשיפה רבה.

"הרעיון הבסיסי הוא לפשט את תהליך האירוח באייר בי אנד בי, ולהיות בסופו של דבר ה'וואן סטופ שופ' לכל מה שקשור להשכרות נופש", מסביר קובי את החזון. "יש המון אנשים שהיו שמחים לעשות קצת כסף על הדירה שלהם כשהם יוצאים לסוף שבוע מחוץ לעיר, אבל אין להם כוח לטפל בזה: לקבל את פני האורחים, לענות לצרכים שלהם ולנקות אחריהם. אנחנו מציעים בדיוק את זה. אנחנו הקונסיירז' הפרטי שלך כמשכיר דירה עם מגוון שירותים רחב - החל משירות חינמי של כלים שמאפשרים לך לנהל טוב יותר את העמוד באתר, ועד לשירותים בזמן אמת של תיאום מנקה ומתן מפתח לאורחים".

לדברי האחים סוטו, רוב בעלי הדירות שמציעים את מיטתם לזרים תמורת תשלום, מוטרדים בעיקר מהצורך לענות לשאלות ולהיות זמינים כשהם מחוץ לעיר. "המערכת שלנו פותרת את זה. יש לנו צוות טלפנים וגם מערכת אוטומטית שמזהה את השאלה ומיד משדרת תשובה. הצוות שלנו גם פוגש את האורחים ודואג להעברת המפתחות, ואנחנו מתחילים בקרוב פיילוט של מסירת המפתחות כבר בשדה התעופה - כך שהמארח יכול למסור אותם בדרך לחופשה, והאורחים יכולים לאסוף אותם בדרך לדירה".

המודל העסקי די פשוט: תמורת שירותים בסיסיים שאינם כוללים נוכחות בדירה בזמן אמת, יגבו ב"סופר הוסט" רק 1% מעלות ההשכרה, מחיר נמוך באופן חריג. עבור שירותים משמעותיים יותר, כמו הגעה לדירה לצורך ניקיון יסודי לאחר האירוח או סיוע בזמן אמת לאורחים, יגבו תוספת בהתאם לשירות. "כרגע המיקוד שלנו הוא להשיג כמה שיותר לקוחות ולהבין את השוק הייחודי הזה שאנחנו יוצרים", הם מסבירים את התמחור האטרקטיבי. "מה שמעודד אותנו הוא ההתלהבות - ברגע שאנשים מבינים שיש שירות שמאפשר להם לחזור לבית נקי ומסודר כשצ'ק מחכה להם על השידה, כי יש מי שדאג לכל היתר, הם שמחים להצטרף אלינו".