כץ: עיריית ראשל"צ מוכנה להשתתף במימון הרכבת הקלה

הקו החום אמור לעבור מלוד במזרח, דרך באר יעקב, ראשון לציון ועד לבת ים במערב ■ אורכו הכולל של הקו כ-30 קילומטרים והוא מתוכנן להתחיל לפעול ב-2023

עיריית ראשון לציון מוכנה להשתתף במימון הקמת הקו החום של הרכבת הקלה, כך אמר היום שר התחבורה ישראל כ"ץ. שר התחבורה נשאל היום על התייחסותו לרעיון הקמת רשות תחבורה מטרופולינית, כמקובל בערים הגדולות במערב ואמר כי "בלונדון ובפאריז הקימו את הרכבת התחתית הרבה לפני שהייתה רשות תחבורה מטרופולינית. הבעיה עם רשות כזאת היא שאם היא תפסיד מיליארדי שקלים ממי היא תיקח את הכסף?".

כ"ץ דחה ב-2011 יוזמה של מנכ"ל משרדו דאז דן הראל והאוצר להקים רשות תחבורה מטרופולינית שתרכז את סמכויות התיכנון בגוש דן, שמחולקות כיום בין 14 רשויות מקומיות ועיריות. הראל הודיע על התפטרותו מהתפקיד על-רקע דחיית היוזמה.

כ"ץ אמר כי רק הממשלה מסוגלת לממן הקמת פרויקט כמו רשת קווי רכבת קלה אם כי הוא רואה בברכה את יוזמת עיריית ראשון לציון להשתתף במימון הקמת הקו החום. כ"ץ הביע פליאה על-כך שראש עיריית תל-אביב רון חולדאי לא הציע הצעה דומה.

הקו החום אמור לעבור מלוד במזרח, דרך באר יעקב, ראשון לציון ועד לבת ים במערב. אורכו הכולל של הקו כ-30 קילומטרים והוא מתוכנן להתחיל לפעול ב-2023. צור מעוניין לזרז את הקמת הקו שיאפשר לו לחבר את תחנת הרכבת ראשונים עם תחנת הרכבת ראשל"צ מערב. כיום אין חיבור בין שני הקווים.