היורו המוגדל של פלאטיני רע לביזנס של ההתאחדות האנגלית

24 נבחרות בצרפת 2016? באנגליה חוששים מפגיעה חמורה במכירות הכרטיסים לטורניר המוקדמות הלא אטרקטיבי, על רקע החובות הגדולים של אצטדיון וומבלי

שיטת המוקדמות החדשה של יורו 2016, במסגרתה שתי קבוצות מעפילות אוטומטית מכל בית ובסך הכל משתתפות 24 נבחרות בטורניר הגמר של אליפות אירופה (במקום 16 כפי שהיה נהוג עד היום), טובה אולי למדינות כמו ישראל שחולמות על שיפור הסיכויים להגיע רחוק יותר בכדורגל הבינלאומי - אבל קצת פחות למעצמות כמו אנגליה.

ההגרלה אתמול (א') הועידה לנבחרת "שלושת האריות" מפגשי מוקדמות לא אטרקטיביים במיוחד מבחינה מסחרית, מול שווייץ, סלובניה, אסטוניה, ליטא וסן מרינו. בהתאחדות לכדורגל, שהיתה אחת משלוש היחידות באירופה שהצביעה באופ"א נגד הגדלת היורו ל-24 נבחרות, חוששים כי יתקשו למלא את אצטדיון וומבלי לאור היריבות הלא ממש גדולות, ובעיקר בשל חוסר המתח שצפוי סביב קמפיין המוקדמות, במסגרתו אנגליה אמורה להעפיל בקלות יחסית.

מכירת כרטיסים בקצב גבוה מהווה מקור הכנסה חשוב מאין כמותו עבור ההתאחדות האנגלית, שעל-פי הדוחות האחרונים עדיין נמצאת בחובות בסך 277 מיליון ליש"ט עבור בנייתו של וומבלי החדש שהושלמה בשנת 2007 (עבור סך כולל של 757 מיליון ליש"ט).

על-פי "הטיימס", בהתאחדות האנגלית יעשו מאמצים גדולים לסכם בתאריכים הפנויים עד יורו 2016 על קיומם של משחקי ידידות בוומבלי מול יריבות אטרקטיביות, דוגמת נבחרות ברזיל וגרמניה שהגיעו ללונדון במהלך השנה שעברה. משחקים אלו יתומחרו גבוה יותר מהמשחקים הרשמיים של מוקדמות יורו 2016 - שאליהם ניתן יהיה לקנות כרטיסים בזול יותר.