חשד: אחים מרהט השתמשו בחשבוניות פיקטיביות ב-172 מ' ש'

עורך דינם: "אמנם הסכומים נראים אסטרונומיים, אך מדובר במחלוקת אזרחית מול רשות המסים ובמחלוקת במסגרת התיקים הפליליים המתנהלים זה מכבר"

צמד אחים מרהט ושותפם חשודים בכך שרימו את המדינה בהיקף 172 מיליון שקל באמצעות חשבוניות פיקטיביות. על-פי החשד, החשבוניות נמכרו על-ידי תושב רהט אחר, בעודו משוחרר בערבות על עבירות דומות.

האחים, ואיל (40) וזיאד (32) אבומדיגם (אלמגידם), נעצרו אתמול (א') על-ידי חקירות מכס ומע"מ באר-שבע, בשיתוף-פעולה עם חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום, בחשד שניכו דרך חברת חומרי הבניין "סיף מתכות" שבבעלותם מס תשומות בהיקף של כ-98 מיליון שקל, בשנים 2012-2013, באמצעות שימוש בחשבוניות פיקטיביות, ואף הגישו דוחות כוזבים למס הכנסה.

נגד אחד האחים מתנהל בבית המשפט בימים אלה משפט בגין עבירות מס דומות, שביצע לכאורה בשנים 2009-2010 תחת שמה הקודם של החברה, "מסגריית אל שורוק", בה האח השני היה עובד בכיר.

על-פי החשד, העבירות בוצעו באמצעות חברם של האחים, איימן אלטורי, בן 32, תושב רהט אף הוא, עצמאי העוסק בענפי הדלק ואספקת חומרי בניין. על-פי החשד, אלטורי מכר לשניים חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 58 מיליון שקל, בעודו משוחרר בערבות עקב מעצר בנסיבות דומות, והזדכה אף הוא על מע"מ מחשבוניות פיקטיביות בהיקף של 16 מיליון שקל.

סגן נשיא בית משפט השלום בבאר-שבע, השופט איתי ברסלר-גונן, הורה אתמול על הארכת מעצרם של האחים ב-3 ימים, וכן על הארכת מעצרם של שותפם בשבוע, בשל חשש לשיבוש החקירה.

עו"ד קובי גולדמן ממשרד גולדמן ושות', המייצג את ואיל וזיאד אבומדיגם (אלמגידם), מסר בתגובה: "אמנם הסכומים נראים אסטרונומיים, אך מדובר במחלוקת אזרחית מול רשות המסים, ובמחלוקת במסגרת התיקים הפליליים המתנהלים בבית המשפט זה מכבר. דומה כי המעצר נועד רק על רק מנת להניח חרב חדה על צווארם של מרשינו. האמת תתברר בבית המשפט".