תצוגה של בגדים אמיתיים: רשת פקטורי 54 מביאה את עונת אביב-קיץ 2014

תצוגת האופנה של פקטורי 54 הוכיחה, שוב, שהצלחתה הגדולה של הרשת מתבטאת בהפיכת טרנדים עונתיים לבגדים אמיתיים

על רקע הביקורת הגוברת על קצבה המהיר מדי של האופנה העכשווית, ייזכר כנראה העשור הזה גם כזמן שבו זכתה האופנה להכרה ולעניין לא רק על-ידי המגזינים המקצועיים, אלא גם על-ידי עולם האמנות ואוצרי המוזיאונים הגדולים. ברוח זו, לא מפתיע שזו כבר השנה השנייה שבה הלוקיישן שנבחר לתצוגה של פקטורי 54, מזוהה עם תחום של תרבות ואמנות. בשנה שעברה היה זה מוזיאון תל-אביב ואתמול התקיימה התצוגה בחלל של היכל התרבות.

לא פחות מ-167 לוקים הוצעדו על המסלול, שאולתר בנונשלנטיות בין ספסלי העץ בחלל הפתוח של ההיכל בקומתו העליונה. אלה חשפו את הדגמים המובילים שמציעה הרשת לעונת אביב-קיץ 2014. המראות השונים הורכבו מקולקציות של 30 מותגים בינלאומיים המיובאים על-ידה, שלכידותם ואיכותם הקנו לתצוגה תשומת לב תקשורתית (וסלבריטאית) עצומה. אלה הוכיחו שהקיץ הקרוב הולך להיות לוהט ועמוס בטרנדים, מוכרים לצד חדשים, שהסתערו בכל הכוח גם על מסלולי תצוגת האופנה של מעצבי העל בחו"ל.

ההופעות הנשיות על המסלול היו בסימן ספורטיבי מובהק, כיאה לטרנד המוביל של העונה, עם פריטים שהדגישו אלגנטיות ספורטיבית מתוחכמת אך מעודנת. לצד אלה בלטו גם טקסטורות גיאומטריות מעניינות ומקוריות, במראה של טוטאל-לוק מכף רגל ועד ראש, והיו גם הדפסים מופשטים של ציורי נוף ופנים, שלל מראות מטאליים בוהקים במידה ומלאי שיק, לצד מראות פסטליים עדינים וקוקטיים. את הטון הגברי של התצוגה, השלימו מראות מלאי צבע (והרבה הרבה כחול), בחיבורי טקסטורות והדפסים יפים שאינם שגרתיים, גזרות נינוחות של בלייזרים ללא בטנה למראה אביבי וקליל, שהשתלבו יפה עם חולצות טי, מכנסיים בגזרות סקיני ומעילי ניילון יפים, שתאמו אף הם את הרוח הספורטיבית המנשבת סביב.

כמובן שאי אפשר היה להתעלם גם מהדומיננטיות של ההדפסים הצבאיים (קמופלאז') שהופיעו על הדוגמנים, אחד אחרי השני, במראה אול-אובר, כמערכת לבוש אחת.

חסר רצף סיפורי

אי אפשר לטעות עם המותגים שפקטורי 54 מייבאת. מדובר במותגים הנחשקים, המוצלחים והיקרים בעולם, ביניהם ולנטינו, מארק ג'ייקובס, פול סמית, אלכסנדר וונג, ורסצ'ה, מארק ג'ייקובס, רוברטו קוואלי, ארמאני וקנזו. ואכן, אם לשפוט על-פי אוסף הפריטים שנראה על המסלול, תצוגת האופנה של פקטורי 54 הוכיחה שוב שהצלחתה הגדולה של הרשת מתבטאת בקניינות מוצלחת מאוד שהופכת טרנדים עונתיים לבגדים אמיתיים, ואין ספק שהרשת מציבה לעצמה רף גבוה מאוד גם בכל מה שקשור לתצוגות האופנה שלה, המסתמנות כאירוע מקומי עונתי יפה וחשוב. אך למרות שסיימון אלמלם, מנהל הקריאייטיב של הרשת, הרכיב לוקים המציגים את החיבור של פקטורי 54 לסיפורים של מעצבי העל, הוא לא הצליח לחבר 167 לוקים ברצף סיפורי, שייצר עניין מיוחד. כך שעל אף שהמראות לכשעצמם, אחד לאחד, נראו מרשימים ויפים, כאוסף של תצוגה אחת, זה נראה אקלקטי לחלוטין. בהיעדר הגשה סיפורית המחברת בין כל המראות, התצוגה הרגישה ארוכה מאוד, עמוסה מדי, ראוותנית ויומרנית.

טווח מחירים (נשים וגברים): 150-15,000 שקל.