קלטות מביכות בטורקיה: ארדואן לבנו - "היפטר מהכסף"

רויטרס: ההקלטות פורסמו ביו-טיוב, ולא ניתן לאמת את מידת האותנטיות שלהן ■ ארדואן נשמע כמי שמורה לבנו לפזר את הכסף בין כמה אנשי עסקים, ביום פשיטת המשטרה על בתי החשודים בפרשת השחיתות הידועה

טורקיה סוערת בעקבות חשיפת הקלטות מביכות בהן נשמע ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אומר לבנו להיפטר מסכומים גדולים של כספים ביום שבו משטרת טורקיה פשטה על בתים של בכירים בממשלתו ובניהם בפרשיית השוחד המפורסמת.

ארדואן טוען כי ההקלטות מזויפות, וכי מדובר בניסיון "בגידה" וחתירה נגדו של פאתוללה גולן, איש דת טורקי מתון השוהה מחוץ לטורקיה.

ההקלטות פורסמו ביו-טיוב, אך בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי קשה לאמת את מידת האותנטיות שלהן.

בתקשורת הטורקית פרסמו את ההקלטות על רקע פרשיית השחיתות בה מעורבים שרים בכירים בממשלתו של ארדואן ובניהם. התקשורת הטורקית דיווחה לאחרונה כי גם בנו של ארדואן, בילאל ארדואן, חשוד בקבלת שוחד.

בהקלטות נשמע ארדואן האב אומר לבנו להיפטר מסכומים גדולים של כסף הנמצאים בקרנות, וזאת על-ידי העברתם לידי כמה אנשי עסקים. בנקודה מסוימת נשמע בילאל ארדואן כמי שאומר שנותרו עוד 40 מיליון דולר לפזר.

ארדואן נבחר לשלטון ב-2002 והיה אהוד מאוד בטורקיה, אולם המאבק מול גולן ופרשיות השחיתות בממשלתו החלישו אותו. ארגונו של גולן מפעיל רשת חינוך ורווחה ותומך בטורקים רבים.

מלשכתו של ארדואן נמסר בתגובה לרויטרס כי "ההקלטות... אינן אמיתיות בעליל, והן תוצאה של עריכה לא מוסרית".