חולדאי: מטעים את הציבור - אין פה באמת דיור בר השגה

חולדאי: "הגדרת דיור בר השגה העוסקת רק בדירות קטנות או בשכירות במחירי שוק כפי שמוצע אינה באמת דיור בר השגה והיא מטעה את הציבור"

"הגדרת דיור בר השגה העוסקת רק בדירות קטנות או בשכירות במחירי שוק, כפי שמוצע, אינה באמת דיור בר השגה והיא מטעה את הציבור", כך מתריע ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. עוד טוען חולדאי שאם יכלול התיקון לחוק התכנון והבנייה את ההגדרה המוצעת כיום, הדבר אף יפגע בפתרונות אחרים המקדמת העירייה בימים אלו.

חולדאי מתייחס לתוספת שהוכנסה לתיקון בחוק התכנון והבנייה במסגרת "רפורמת הפרגולות" המקודמת בימים אלו בכנסת. במסגרת התוספת המתייחסת לדיור בר השגה, נקבעו קווים מנחים לתחום הדיור בר השגה שלראשונה יכללו בחוק. חולדאי, וכמוהו מתנגדים רבים אחרים מעריות אחרות כמו גם מארגונים חברתיים ועוד טוענים כי ההגדרות שגובשו אינן מספיקות.

חולדאי פנה הבוקר (ג') במכתב לשרי הפנים, האוצר והשיכון והבינוי במסגרתו העלה את הסתייגותו מהנוסח המוצע.

"הגדרת דיור בר השגה כפי שהועלתה בוועדת הפנים, אשר אינה כוללת אפשרות לקבוע מחיר מופחת ומפוקח, מחטיאה את המטרה ועלולה אף לפגוע באותם פתרונות שאנו מיישמים היום בתל אביב-יפו", כתב חולדאי. "דיור בר השגה מעצם הגדרתו, כולל הנחה ממחיר השוק לדיור, הניתנת לאוכלוסיית יעד שאינה יכולה לעמוד בו, מתוך ההבנה כי השוק החופשי, בתקופה בה מחירי הדיור גבוהים, מדיר את אותה האוכלוסיה ממרכזי הערים הגדולות".

כאשר חולדאי כותב כי ההגדרה המוצעת כתוספת לחוק התכנון והבנייה תפגע בפתרונות המיושמים כיום בעיר הוא מתכוון לכך שנכון להיום מקדמת העירייה דיור בר השגה על פי קריטריונים שהעירייה קבעה בעצמה. ברגע שההגדרה תיכנס לחוק התכנון והבנייה, העירייה תהיה מחויבת לאותם קווים מנחים שקבעה הממשלה ולא תוכל להמשיך ולפעול על פי הקריטריונים שהיא עצמה קבעה.

עוד כותב חולדאי לשרים: "בעידן הזה בו מחירי הדיור ויוקר המחייה ממשיכים לעלות ומגיעים למצב שהציבור אינו יכול לשאת עוד, אנו זקוקים בדחיפות לדיור בר השגה אמיתי, המוגדר בחוק, ככלי להתמודדות ולמיתון הנזקים הנגרמים מהרחבת הפערים בחברה. הדבר מתחדד אף יותר כאשר גם הדיור הסוציאלי נמצא בקריסה ואינו מטופל. תהיה זו בכייה לדורות אם החוק הישראלי יאמץ הגדרה המעקרת מתוכן את המושג דיור בר השגה ואני קורא לכם כמי שאמונים על הנושא לתקן זאת בטרם יסתיים הליך החקיקה".