שולה זקן מטילה אחריות על אולמרט: דכנר לא נזקק לשירותיי

עו"ד עופר ברטל הגיש לבית המשפט את סיכומי טיעוניה של זקן במשפט הולילנד ■ "שמואל דכנר טען שהוא שילם שוחד לאהוד אולמרט, המעביד של זקן. אחרי שאתה משחד את מי שיש לו סמכויות, לשחד גם את זקן זה בזבוז כסף"

"שמואל דכנר לא נזקק אי-פעם לשירותים של שולה זקן, עקב היעדר הסמכויות שלה וגם לאור העובדה שדכנר עצמו טען שהוא שילם שוחד לאהוד אולמרט - המעביד של זקן. אחרי שאתה משחד את מי שיש לו סמכויות, לשחד גם את זקן זה בזבוז כסף".

כך אמר היום (ג') עו"ד עופר ברטל, סנגורה של זקן, העומדת לדין במשפט פרשת הולילנד בגין לקיחת שוחד מיזמי נדל"ן באמצעות עד המדינה המנוח דכנר.

ברטל מסכם בפני השופט דוד רוזן את טענותיה של זקן במשפט, בדיון שנערך בשעות אחר-הצהריים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

לדברי עו"ד ברטל, "שולה זקן היא לא צדיקה, ואנחנו לא מתכוונים לטעון שהמעשים שעשתה הם נקיים מבחינת ההגיינה הציבורית. הדברים שזקן הודתה בהם הם פסולים וייתכן שגם פליליים. עבירה של הפרת אמונים בהחלט נעברה על-ידה, אך חלה עליה התיישנות. יחד עם זאת, למרות המעשים המאוד לא יפים, הקפיצה שבין עבירה של הפרת אמונים לעבירת שוחד היא גדולה ונחשונית, ולא ניתן לעשות אותה במקרה הזה".

עוד אמר עו"ד ברטל כי "אנחנו נראה לבית המשפט שהמקרה לא פשוט או נקי מספקות, ויש מרכיבים רבים שסותרים את ההנחה שזקן לקחה שוחד".

לדבריו, "התפקיד היחיד של שולה זקן היה לעשות את מה שאהוד אולמרט אומר. היא קמה בבוקר אולמרט, והלכה לישון אולמרט. הוא לקח אותה בגיל 16 לעבוד אצלו, וכל מה שהיא עשתה היה כדי לפאר את אולמרט".

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה: "מר אולמרט הדגיש מהיום הראשון שבו פורסמה פרשת הולילנד כי מעולם, באף דרך ובשום צורה ואופן, לא קיבל שוחד מדכנר או ממישהו אחר. זו גם התמונה שנחשפה באופן ברור במהלך המשפט. סיכומיו של עו"ד ברטל בשם הגברת זקן עוסקים באישומים נגדה, ולכן אין לנו כוונה להתייחס אליהם".