אופ"א בודקת 76 מועדונים שחשודים בהפרת תקנות הפייננשל פייר-פליי

ארגון הכדורגל האירופי מעלה הילוך במלחמה לצמצום הגירעונות בכדורגל; מתכוון להפעיל סנקציות בחודשים הקרובים

האם אופ"א מתחילה להגביר את הלחץ על מועדונים במטרה לאכוף את תקנות הפייננשל פייר-פליי? לפי ההצהרה של ארגון הכדורגל האירופי, ייתכן מאוד שכן. היום (ו') הודיעה אופ"א, כי היא בודקת לעומק 76 מועדונים המשחקים העונה בליגת האלופות ובליגה האירופית, בחשד שהפרו את תקנות הפייננשל פייר-פליי.

כזכור, התקנות של אופ"א מחייבות את המועדונים לפעול על-פי מודלים מאוזנים עד כמה שניתן של הכנסות מול הוצאות ("ברייק-איבן"). במעגל של שתי עונות רשאיות הקבוצות לפי אופ"א להפסיד עד 45 מיליון אירו, אחרת הן מסתכנות בסנקנציות מצד ארגון הכדורגל האירופי, מקנסות, שלילת התמלוגים מהופעה במפעלים האירופים, ועד הרחקה מהמפעלים האירופים. בהמשך יוגבלו ההפסדים ל-30 מיליון אירו בלבד על פני טווח של 3 עונות (2015/16-2017/18).

בתקשורת האנגלית מפרסמים, כי צ'לסי ומנצ'סטר סיטי הן שתיים מהקבוצות שבוודאות נמצאות ברשימת 76 המועדונים שאופ"א החלה לבדוק.

אופ"א פרסמה היום נתונים כלליים לגבי מאזני הקבוצות המשתתפות במפעלים האירופיים, ולפיהם כמעט שליש מהקבוצות שמשתתפות העונה בליגת האלופות ובליגה האירופית מציגות מאזנים שליליים המסתכמים ב-600 מיליון אירו בשנתיים מאז נכנסו לתוקף התקנות.

באופ"א מעריכים כי חלק מהמועדונים יספגו עונשים כבר בתקופה הקרובה, ומוכנים לכך שאותם מועדונים יקחו את אופ"א לבית המשפט הגבוה לספורט בלוזאן (קאס) כבר בחודשי הקיץ, במטרה לנקות את עצמם לפני ההגרלה של שלבי המוקדמות של העונה הבאה.