חיפה: אלמוג כ.ד.א.י תקים פרויקט ל-114 יחידות דיור

את הפרויקט בשכונת נווה רמז, תקים החברה במשותף עם היזם בני קליין ■ המתחם הוכרז כמיועד לפרויקט עיבוי פינוי, ובו 48 דירות שייהרסו לטובת הקמת 114 דירות חדשות

חברת אלמוג כ.ד.א.י רכשה 50% מהזכויות בפרויקט הפינוי בינוי המתוכנן בשכונת רמות רמז בחיפה, וכעת שותפה שווה בפרויקט עם חברת רויאל גרדן שבבעלות היזם בני קליין. מדובר בפרויקט עיבוי בינוי במתחם מוכרז על ידי משרד השיכון, אותו קידמה עיריית חיפה במתכונת של תיקון שני לתמ"א 38, והיא כוללת הריסת שני בנייני רכבת בני 24 דירות כל אחד, האחד ברחוב חביבה רייך והשני ברחוב יחזקאל. במסגרת התוכנית שכבר אושרה בוועדות התכנון, במקום 48 הדירות הקיימות, יוקמו ארבעה בניינים 7 קומות כל אחד, הכוללים 114 דירות חדשות. מדובר במקדם כלכלי של 2.3 דירות חדשות במקמה של כל דירה ישנה. בחברות מסרו כי כל הדיירים בשני המבנים חתומים על הסכמי הפינוי למעט דייר סרבן אחד. בעוד כחודש צפויה הוועדה המקומית לדון בבקשת החברות להנפקת היתר בנייה לפרויקט, על סמך התוכנית המאושרת.

בחברה מסבירים כי למרות המקדם הנמוך, לפרויקט היתכנות כלכלית שכן לדירות הקיימות ששטחן נע סביב 50 מ"ר בממוצע, יתווספו 10 מ"ר, בנוסף למרפסות שמש, חניה ומחסן. לעומת זאת 66 הדירות שיוותרו בידי החברות לשיווק, יהיו דירות 6 חדרים בשטח 124 מ"ר ומרפסות שמש בשטח 11 מ"ר, וכן מחסן וחניה. מחירן הממוצע של הדירות החדשות יחל מ-1.6 מיליון שקל. בנוסף החניות שיוקמו במסגרת הפרויקט תהיינה חניות עיליות. היקף ההשקעה של היזמים בפרויקט, הכולל עלויות פינוי הדיירים מוערך ב-80 מיליון שקל. את הפרויקט תשווק חברת LIVE IN בבעלות הדסה פתאל וניר שמול.

שכונת רמת רמז הינה מהשכונות הוותיקות בחיפה, טובלת בחורש ירוק וסמוכה לאוניברסיטה חיפה, לטכניון ולמנהרות הכרמל. במבני השכונה הוותיקים קיים מחסור בדירות גדולות ומודרניות, ובחברות צופים כי לדירות החדשות, יהיה ביקוש מצידם של חברי סגל אקדמי, משקיעים ומשפחות מהשכונה המחפשות להישאר בה ולשפר את איכות המגורים שלהן. כיום, רוב בעלי הנכסים במבנים המיועדים להריסה, הם משקיעים המשכירים את דירותיהם לסטודנטים.

אלמוג כ.ד.א.י שותפה בפרויקט באמצעות חברת הבת אלמוג פינוי בינוי. החברה החליטה להרחיב את פעילותה בחיפה, לאחר ששבוע שעבר התקבל היתר בנייה לפרויקט "אלמוג חיפה מערב", במורדות הדרומיים בחיפה, הכולל 288 דירות. עד כה שיווקה החברה 276 דירות מתוכן.