השייח' ראאד סלאח ייכלא ל-8 חודשים: "יצאתי בזול"

סלאח הורשע בהסתה לאלימות בעקבות נאום שנשא ב-2007 במהלך תפילת יום שישי במזרח ירושלים, שבמהלכו קרא לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה

‎‎השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, יירצה 8 חודשי מאסר בפועל בגין הרשעתו בהסתה לאלימות - כך גזר היום (ג') בית משפט השלום בירושלים. בנוסף נגזרו על סלאח גם 8 חודשי מאסר על-תנאי. "יצאתי בזול", אמר סלאח לאחר שהשופטים גזרו את דינו.

סלאח הורשע בהסתה לאלימות בעקבות נאום שנשא בפברואר 2007 במהלך תפילת יום שישי במזרח ירושלים, שבמהלכו עשה שימוש רב במילים "שהידים" ו"דם" וקרא לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה.

בין היתר אמר סלאח בנאומו: "אנו מבקשים מכל מוסלמי וערבי... עכשיו באה חובתכם לסייע לעם הפלסטיני, עכשיו באה חובתכם להוציא לדרך אינתיפאדה איסלאמית ערבית מהאוקיינוס לאוקיינוס".

השופטת חנה מרים-לומפ כתבה בגזר הדין כי "חופש הביטוי איננה זכות בלתי מוגבלת, ולא ניתן לנצלה כדי להעביר מסרים הפוגעים בערכים חברתיים כמו הזכות לביטחון ולשלמות הגוף".

בגזר דינו של סלאח נלקחו בחשבון גם הרשעותיו הקודמות בהסתה לאלימות וכן עונשי המאסר שריצה בגינן. "הנאשם לא לקח אחריות למעשיו ולא הביע חרטה עליהם", סיכמה השופטת. ‏‎‎‏

הפרקליטות: שוקלים לערער

מפרקליטות מחוז ירושלים-פלילי נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חמור של הסתה מפי מנהיג פוליטי ודתי בעל השפעה על ציבור רחב מאוד במדינת ישראל שקרא לאלימות. משמעות קריאה זו לאלימות היא גדולה ובעלת פוטנציאל נזק אדיר, והיא לא יכולה לחסות תחת חופש הביטוי. חופש הביטוי הוא בעל משמעות מרכזית בדמוקרטיה הישראלית, אך הוא אינו יכול לאפשר התבטאויות שקוראות לביצוע עבירות אלימות נגד כוחות הביטחון ומדינת ישראל.

"בית המשפט קיבל את עמדתנו באשר לרכיב הענישה הראוי במקרה זה והטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל. הפרקליטות שוקלת לערער באשר לאורכו של המאסר".