למרות הדחייה: לרפורמה ברשות השידור יש סיכוי טוב לעבור

ארדן דחה את מסיבת העיתונאים שתוכננה להיום, אבל הפעם דווקא יש סיכוי לרפורמה ■ למה? בגלל המחלוקת הקשה בין ארדן ליעלון ■ כך עשוי נתניהו "להקריב" את רשות השידור כדי להשיג שלום-בית - ואתם תרוויחו

בפעם הזאת, לרפורמה הזאת ברשות השידור יש סיכוי גדול שהיא תיכנס למסלול ביצוע, שההמלצות יאושרו, וששר התקשורת גלעד ארדן, שדחה היום (ד') את מסיבת העיתונאים להצגת הרפורמה, יוביל למימושן.

הסיכוי גדול - לא משום שהיא הכי טובה, הכי יעילה, הכי זולה או הכי אפשרית בין שלל הרפורמות שהוצעו כאן לאורך השנים, וגם לא משום שהממשלה הזאת, כמו כל הממשלות שקדמו לה, מוכנה להיפרד מהבוננזה הפוליטית שמתקיימת בערוץ הראשון.

הסיכוי גדול בגלל היחסים הפוליטיים הפנימיים בממשלת בנימין נתניהו, בין בכירי הליכוד; בגלל המלחמה הקולנית שלא מרפה בין שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לשר התקשורת והגנת העורף ארדן בעניין הסמכויות והתקציבים של הגנת העורף.

הסיכוי גדול גם בגלל העובדה שנתניהו, כמו נתניהו, לא רוצה, לא מחבב ולא מסוגל לקבל החלטות הנוגעות לבחירה בין בני אדם (זיכרון לא רחוק: הבחירה בקרנית פלוג לנגידת בנק ישראל מתוך אילוץ בגלל מריחת הזמן של נתניהו; ובמי תמך נתניהו לראשות עיריית ירושלים, במשה ליאון או בניר ברקת? במי הוא תומך במרוץ לנשיאות?).

הקטטה הפומבית בין יעלון לארדן מתנהלת כבר יותר מחצי שנה. בהתחלה הם נפגשו, ביוזמת נתניהו ובנוכחותו, וניסו להגיע לפשרה שלא צלחה. ארדן דורש הרחבה של סמכויות משרדו בהגנת העורף ואף מאיים להתפטר מתפקידו אם לא יקבל אותן ואת התקציבים הדרושים לשם כך. המועד האחרון שנתן לא מכבר היה סוף ינואר השנה, מועד שכבר חלף.

יעלון, בתירוץ של כישלון התנהלות המשרד האזרחי בימי הסופה הגדולה בדצמבר האחרון, חוזר ואומר שרק צה"ל יכול, ודורש שכל הסמכויות והתקציבים להגנת העורף יהיו בידי משרד הביטחון. לא מכבר אף אמר בפומבי שהמשרד להגנת העורף מיותר ומביא לבזבוז כספי ציבור (נושא רגיש במיוחד בימים אלה). ואחרי הכול, מדובר בשני שרים בממשלה אחת, במפלגה אחת.

נתניהו תקוע ביניהם. לא בא לו להעדיף חבר אחד על פני אחר, הוא לא יכול להרשות לעצמו לערער את יציבות הסיעה והממשלה ולא רוצה לפתוח פתח לשינויים שעלולים בתורם לפתוח פתח לשינויים גם בסיעות האחרות בקואליציה השבירה.

הפתרון: נתניהו ייתן ליעלון את סמכויות העורף, ובתמורה יתחייב לתת לארדן תמיכה מסיבית ברפורמה ברשות השידור. כך יקבל יעלון את כל הביטחון, בגבולות ובעורף, וארדן - הוא ירוויח מעמד של אהוד על הציבור, של הרפורמטור בממשלה הנוכחית, ה"כחלון" שעושה סדר בבזבוז כספי הציבור האדירים והמתמשכים ברשות השידור בכלל ובערוץ הטלוויזיה בפרט. הוא יהיה האיש שמסוגל גם להחליט, גם לבצע החלטות קשות וגם להביא תוצאות טובות לציבור.

ונתניהו - בהזדמנות חגיגית זו הוא יפרק עוד משבר בממשלתו וימשיך למשבר הבא.