חשש לאסון: מטוס בואינג 777 נעלם בין מלזיה לוייטנאם

חשש כבד לחייהם של 239 הנוסעים ואנשי הצוות ■ המטוס איבד את הקשר שעתיים לאחר ההמראה, חברת התעופה אישרה את היעלמות המטוס, וקראה לקרובי הנוסעים להגיע לנמל התעופה

חשש לאסון תעופה כבד בדרום מזרח אסיה: חברת התעופה המלזית הודיעה כי איבדה את הקשר עם מטוס בואינג 777 שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג. על סיפון המטוס נמצאים 239 בני אדם.

אתר החדשות The Malaysian Insider היה הראשון לפרסם את דבר ההיעלמות. על פי הדיווח, הרשויות במלזיה החלו בפעולות חיפוש והצלה של טיסת מלזיה אירליינס מספר 370 לאחר שהמטוס לא יצר קשר עם הפקחים זמן קצר לאחר שהמריא בשעות הבוקר המוקדמות מנמל התעופה של הבירה קואלה לומפור, והוא לא נחת בנמל התעופה של בייג'ינג. עם ההודעה על ההיעלמות החלו כוחות יבשתיים וימיים של וייטנאם, מלזיה וסין לחפש אחר המטוס.

הטיסה הופעלה במטוס בואינג 777-200 שנשא על סיפונו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות, כך על פי הודעת חברת התעופה. "מלזיה אירליינס עובדת כעת עם הרשויות שהפעילו את כוחות החילוץ וההצלה שלהן בניסיון לאתר את המטוס", נכתב בהודעה. המטוס נעלם ככל הנראה באזור דרום וייטנאם, אך לא ברור אם הוא נמצא בים או ביבשה. השדר האווירי האחרון שלו נקלט סמוך לעיר קה מאו, בקצה הדרומי של וייטנאם.

קרובי הנוסעים שבמטוס נתבקשו להגיע לנמל התעופה של קואלה לומפור כדי שהחברה תוכל לעדכן אותם בנעשה. כשעברה השעה 11:00 שעון מקומי (4 לפנות בוקר בארץ) התחושה בקרב המשפחות הפכה לקשה ביותר, שכן זו הייתה השעה בה היה נגמר למטוס הדלק והיה והוא נשאר באוויר במשך כל זמן החיפושים. בני משפחה שהמתינו ליקיריהם בנמל התעופה של בייג'ינג פרצו בבכי ובצעקות כשהבינו מלוח ההמראות האדום שהטיסה לא תגיע לנמל התעופה.

מטוס הבואינג 777 הוא מטוס רחב גוף שנועד לטיסה לטווחים ארוכים. המטוס הספציפי הזה של מלזיה אירליינס הוא בן 11 שנים ושמונה חודשים. הוא נחשב לאחד המטוסים הפופולאריים ביותר בקרב חברות התעופה בעולם ויש לו רקורד בטיחותי יוצא דופן. בכל תולדותיו נרשמה לחובתו רק תאונה קטלנית אחת, כשבקיץ האחרון מטוס 777 של חברת תעופה קוריאנית התרסק בשעת הנחיתה בנמל התעופה של סן פרנסיסקו, 3 נוסעים מתוך 303 נוסעי המטוס נהרגו.

הבואינג 777 נחשב למטוס נפוץ מאוד בקרב חברות התעופה לטיסות ארוכות טווח. המטוס מהווה את עמוד השדרה של חלק ניכר מחברותהתעופה הגדולות בעולם ביניהן בריטיש אירוויז, אייר פראנס, KLM, אליטליה, אייר צ'יינה, קאתאי פאסיפיק, אייר קנדה טורקיש אירליינס וחברות תעופה רבות נוספות. חברת אל-על מטיסה שישה מטוסים מדגם זה בטיסות ללונדון, פריז, הונג קונג, ניוארק ולוס אנג'לס. חברות אחרות שמפעילות את המטוס לישראל הן יונייטד וקוריאן אייר.