רולטה רוסית

מי שרוצה לשחק משחק עונתי ואולי גם קצת רולטה רוסית, יכול לבחון את UNG, ה-ETF להשקעה בגז הטבעי ■ מי שרוצה לשחק באקסטרים, יכול לבדוק את UGAZ

חודש פברואר עבר בשלום (כפל משמעות לאור ההתפתחויות באוקראינה) ושוק המניות הצליח לשרוד את סערת הכוחות המנוגדים שפועלים מתחת לפני השטח. רוסיה, סין, עליית מחירי הסחורות החקלאיות, החלשות מספר רב של מניות אמריקאיות, נתוני מאקרו בארה"ב ועוד ועוד.

הרבה זמן ושיחות הקדשנו במהלך החודש בשביל להבין מה היא האסטרטגיה הנכונה להמשך. מצד אחד ישנם סימוכין טכניים רבים ביחס לאפשרות שתיקון גדול יגיע במהרה בימינו.

מצד שני, הריבית הנמוכה, אינדיקציות כלכליות חיוביות לכאורה (לכאורה משום שלהדפסת הכסף יש חלק משמעותי בתהליך השיקום הכלכלי), והעובדה שמאות מיליארדי דולרים מחפשים השקעה מהווים רוח גבית לשוקי המניות בעולם. נראה שגם ההתאוששות האירופאית מתגבשת, לרבות במדינות דרום אירופה.

האסטרטגיה המסתמנת מבחינתנו היא לונג מניות עם מינון גבוה של ימי הגנה (מתוך סך ימי השנה) באמצעות אופציות PUT, מחוץ לכסף במידה כזו או אחרת. החשש הוא מתיקון גדול, אם יהיה. לכן, שימוש באופציות PUT מחוץ לכסף לא ישרוף יותר מדי כסף על פרמיות ויתן מענה לבלימת ירידה חדה של תיק המניות במקרה ותיקון משמעותי אכן יתממש. את קנית אופציות ה-PUT ניתן לתזמן טכנית לימים של עליות חדשות או לימים בהם יש אינדיקציה לירידת השוק.

פרט לכך, העבודה היא עבודה של סקטורים ומניות. מניות בשליש הראשון של מגמת עליה, ככל שניתן להעריך, בסקטורים או מדינות חזקות יעשו את העבודה. למשל, בשבוע שעבר קנינו לתיק קניון המניות את TEF הספרדית. הגרף נראה מצוין, ספרד מתאוששת, מכפיל 12 ותשואת דיבידנד של 6%. מהלך מעל 16 דולר יהיה סימן חיובי מאוד והמניה יכולה לעלות 20% ללא מאמץ מיוחד.

עונתיות מחוזקת רוחות מלחמה

מי שרוצה לשחק משחק עונתי ואולי גם קצת רולטה רוסית, יכול לבחון את UNG, ה-ETF להשקעה בגז הטבעי. היא יכולה לעלות ל-35 דולר. מי שרוצה לשחק באקסטרים, על כל המשתמע מכך, יכול לבדוק את UGAZ הנותנת חשיפה של פי שלושה (תוך כדי כך שלוקחים בחשבון את החסרונות של ה-ETF מסוג זה).

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.