באוצר ישנו מכרזי השכירות בהרצליה וברמת השרון

ישונה סעיף מרכזי במכרזים שקבע כי יזם יהיה חייב לגשת למכרז כבר עם קבלן ביצוע

בעקבות ביקורת שנמתחה על פרטי מכרזי השכירות שפרסמה הוועדה הבינמשרדית ברמת השרון וברעננה, מסתמן כי סעיף מרכזי במכרזים, שקבע כי יזם יהיה חייב לגשת למכרז כבר עם קבלן ביצוע - ישונה, כך נודע ל"גלובס".

כזכור, בכנס מציעים שערך משרד האוצר לפני כ-3 שבועות מתחו המשתתפים ביקורת קשה על סעיף זה. בין היתר נטען כי מדובר במועד מוקדם מדי שלא יאפשר ליזם גמישות או בחינת הצעות מתאימות מקבלני ביצוע, ושאף עשוי לפגוע בתחרות בין החברות. היזמים דרשו גמישות בהצגת קבלן הביצוע למועד מאוחר יותר, לפחות למועד שאחרי שלב התכנון, וזאת כדי שיוכלו לתמחר את הפרויקט בצורה ראויה.

באותו כנס אמרו נציגי האוצר כי שינוי סעיף זה לא עומד על הפרק, אך כפי שנודע ל"גלובס", מצב זה השתנה לאחרונה. סיבה נוספת לשינוי מתוכנן זה היא מאות השאלות השהוגשו לוועדת המכרזים הבינמשרדית לאחר הכנס.

עוד סימן להתרככות מנסחי מכרזי השכירות החדשים הוא העובדה שנוסחו של המכרז השלישי שפורסם ליזמים, מכרז לבניית 268 יחידות דיור להשכרה בחיפה, שונה באופן שמתיר גם ליזם או לחברה לגשת ללא התקשרות עם קבלן ביצוע מראש. במשרד האוצר אישרו את הפרטים. שינוי פרטי המכרזים "תוך כדי תנועה" מעיד מצד אחד על כך שהמנסחים מקשיבים לשוק, אולם מצד אחר על אי בשלותם של המכרזים הראשונים שיצאו.

עוד שינוי משמעותי בין שני המכרזים הראשונים שפורסמו לבין המכרז החדש בחיפה הוא שבמכרז האחרון, לצד דירות שייבנו להשכרה, ישולב גם מכרז שיאפשר מכירת הדירות. כך, מתוך 268 היחידות, במתחם אחד הכולל 68 יחידות דיור יוכל הזוכה למכור את הדירות ולא להשכירן.

עד היום פורסמו שלושה מכרזים לבנייה להשכרה על ידי הוועדה הבינמשרדית שבראשה עומד המשנה לחשכ"ל אושיק בן עטר. מכרז אחד ברמת השרון מאפשר בניית 246 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בשני מתחמי משנה. המכרז השני שפורסם מתייחס למתחם בשטח גליל ים שבהרצליה שבו יוכלו להיבנות 215 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח במתחם אחד, והמכרז השלישי הוא כאמור בחיפה.