רוזנטל: בנט טוב בדיבורים אך לא באמת מתעניין בכלכלה

ח"כ רוזנטל תקף את שר הכלכלה וטען: "אם בנט משקיע את האנרגיה שמשקיע בניסיונות לבלום את הניסיונות להידבר עם הפלסטינים בנושא שהוא מכריז עליו כתחום הליבה שלו, מן הסתם היום דברים היו נראים אחרת"

"שר הכלכלה נפתלי בנט לא מתעניין בכלכלה. מתוך מאה שמונים ומשהו פוסטים שהעלה באינטרנט בשנה האחרונה עסקו 6 בענייני דת, מאה ומשהו בענייני איראן ואקטואליה ו-20% בענייני כלכלה. זה נותן את התמונה האמיתית של חלוקת הקשב שלו". כך אמר ח"כ מיקי רוזנטל במסגרת הכנס לציון יום הצרכן הבינלאומי.

רוזנטל הוסיף לתקוף את בנט ואמר עוד: "בתחום משרד הכלכלה הוא מתעניין רק בתחום צר של הכלכלה. התעשיינים אומרים בריש גלי: האיש הזה לא מתעניין בתעשייה, הוא אסון לתעשייה. גם נושא התעסוקה לא מעסיק אותו מאוד. רשות התעסוקה הולכת וגוועת. הניסיון להוציא ולהפריט לחברות פרטיות לא צלח בשלב הזה. יש סכסוך ברשות התעסוקה והשר לא מטריח את עצמו להתערב כי הוא מחק את זה מהשם של המשרד".

לדברי רוזנטל, "על יוקר המחיה הוא מדבר בלי סוף, הוא טוב בדיבורים - אבל אם היה משקיע את האנרגיה שמשקיע בניסיונות לבלום את הניסיונות להידבר עם הפלסטינים בנושא שהוא מכריז עליו כתחום הליבה שלו, מן הסתם היום דברים היו נראים אחרת".

הכנס נערך בסימן מהפכת האכיפה הצפויה ברשות להגנת הצרכן - שמתעכבת בשל מאבק עובדי המשרד, שטרפדו עד כה את המהלך שנועד להעניק לרשות יכולת להחיל עיצומים כספיים על חברות ובתי עסק בהן נמצאו הפרות צרכניות.

"תפקידה של הרשות לסחר הוגן יהיה מרכזי מאוד ברגע שיתנו לה כלים", אמר רוזנטל בהקשר הזה, "אבל אין לה כיום את הכלים. הרשות לסחר הוגן היא דבר נחוץ, החליטו להקים אותה והיא קמה, יש החלטת ממשלה ויש תקציב - אבל לא נותנים לה לפעול. התוצאה לפיכך מאוד מצערת: אנשי הרשות לסחר הוגן נאבקים עם סכין בין השיניים על הלגיטימציה של הגוף הזה. סכסוך העבודה שקיים שם בין העובדים הוותיקים למשרד הכלכלה מעכב כבר עשור את הפיכתה של הרשות לגוף אפקטיבי. בסופו של דבר מי שצריך לתת את הגיבוי זה השר".

במהלך דבריו התפתח עימות מילולי בין רוזנטל לעובדת המשרד. "קשה לחשוד בי שאני לא דואג לזכויותיהם של עובדים", השיב לצעקות נגדו, "אבל גם זכויותיהם של עובדים הן רק זכויות של עובדים בסוף - אי אפשר לתת לעובדים לנהל את המדינה. וזה מה שאתם רוצים - לנהל את המדינה. העובדים במשרד הכלכלה קיבלו כבר כסף כדי לאפשר את הקמת הרשות לסחר הוגן, והם עדיין מעכבים הכל. בשביל 40 עובדים מעכבים בשביל מיליונים את התנאים הטובים שהם יכולים לקבל".

ח"כ רוזנטל הוסיף עוד כי אין צעד אחד במדינת ישראל בגלל השוק המורכב שיכול לפתור את בעיית יוקר המחיה. הפתרון רב שכבתי, לא יכול להיות מורכב מנדבך אחד. ההחלטה של ממשלת ישראל להיאבק בנושא רק בדרך הגברת התחרות תיכשל.

עוד דיבר רוזנטל על הצורך ב"חינוך צרכני משמעותי": "ממשלת ישראל לא עושה דבר בנושא ואם לא נתחיל לזרוע את הזרעים היום לא נקצור את הפירות. אם חפצים חיים אנחנו ומעוניינים לשלם מחירים יותר הוגנים ובזול, אנחנו חייבים לגרום לרשות לסחר הוגן לפעול ובמהירות, לחנך לצרכנות, לעשות כמה צעדים דראסטיים שישברו את המונופולים הענקיים - ולהפוך את כולנו לצרכנים טובים יותר".