גם חברת פואמיקס בוחנת הנפקה בנאסד"ק

לחברה פורטפוליו רחב של מוצרים מבוססי קצף ■ נמשכים גיוסי חברות הביומד הישראליות בנאסד"ק: כן פייט גייסה 5 מיליון ד' ממשקיעים פרטיים

חברת הדרמטולוגיה פואמיקס, המפתחת תרופות לטיפול בעור על בסיס פורמולציה של קצף, בוחנת הנפקה בוול סטריט. ל"גלובס" נודע כי החברה החלה להיפגש עם חתמים, וגם תופיע בכנס לתחום הבריאות של בנק ההשקעות Cowen & Co. פואמיקס אישרה כי היא בוחנת הנפקה בנאסד"ק, אך סירבה למסור פרטים נוספים.

פואמיקס הוקמה ב-2003 ומנוהלת על-ידי דב תומרקין. היא פיתחה מגוון של תרופות על בסיס פיתוח ייחודי שלה, המאפשר הקצפה של תרופות לעור ותכשירים קוסמטיים, ללא שימוש באלכוהול. הקצף נחשב לבעל יתרון של נוחות על פני משחות, לפחות עבור משתמשים מסוימים.

לפואמיקס פורטפוליו רחב של מוצרים מבוססי קצף, חלקם היא מפתחת באופן עצמאי וחלקם בשיתופי פעולה עם חברת תרופות, ביניהם למשל ד"ר רדי ההודית ו- Warner Chilcottהאמריקאית, והסכמים אלו מהווים את עיקר המימון שלה. בעבר מסרה פואמיקס כי בשנים 2007-2010 רשמה הכנסות כוללות של 10 מיליון דולר מהסכמי שיתוף הפעולה.

המוצר העצמאי המוביל של החברה הוא גרסת קצף של אנטיביוטיקה שניתנת היום רק בבליעה. המוצר עבר בהצלחה שני ניסויי יעילות, באקנה ובמחלת עור בשם Impetigo. פואנמיקס גייסה עד היום כ-10 מיליון דולר. ב-2011 קיבלה השקעה של 5 מיליון דולר ממורי ארקין, הפעיל בהשקעות בתחום הדרמטולוגיה.

בין המתחרות העיקריות של פואמיקס נמצאת דווקא פריגו, החברה שרכשה את אגיס מידי ארקין. ב-2012 רכשה פריגו חברת קצף מתחרה בשם קורבק ב-45 מיליון דולר. באותו זמן אמרה פריגו כי היא '"צרנית הקצף הדרמטולוגי היחידה בארה"ב".

גיוס על רקע הצלחה בניסויים

בינתיים ממשיכות חברות הביומד הישראליות שכבר נסחרות בנאסד"ק לגייס הון בהנפקות פרטיות וציבוריות. חברת פיתוח התרופות כן פייט הודיעה היום על גיוס של 5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. בגיוס השתתפו קרנות מתמחות בתחום הביומד.

הגיוס בוצע בדיסקאונט של 12% לעומת מחיר איגרת מעקב אחר מניית החברה (ADR) בנאסד"ק, המקביל למחיר של 8.9 שקלים למניית כן פייט בבורסה בתל אביב. נוסף על כך קיבלו המשקיעים אופציות ביחס של חצי אופציה למינה, שמחיר מימושן מהווה פרמיה של 10% על מחיר ADR במסחר בנאסד"ק בעת ההודעה, ומקביל למחיר של 11.12 שקל למניה בתל אביב. כן פייט נסחרת כעת בתל אביב לפי שווי של 168 מיליון שקל לחברה, ובמחיר של 9.7 שקלים למניה, כלומר כ-9% מעל מחיר המניה בהנפקה.

מהחברה נמסר, כי הגיוס בוצע על רקע הצלחת החברה לאחרונה בניסויי יעילות רב-מרכזיים במוצר לדלקת מפרקים שגרונית ובמוצר לפסוריאזיס. במקביל, רשמה לאחרונה החברה הבת כישלון באותה המולקולה בניסוי רב מרכזי (שלב III) בטיפול במחלת העין היבשה. על פי החברה, הסכום שגויס יאיץ את המשך הפיתוח של המוצר בתחומי הפסוריאזיס, הגלאוקומה וסרטן הכבד.

פואמיקס

שנת הקמה: 2003

תחום פעילות: תרופות על בסיס קצף

מייסדים: ד"ר דב תמרקין, מאיר עיני, אלון בלקנשטיין, ד"ר דורון פרידמן

גיוס הון עד כה: כ-10 מיליון דולר

משקיעים פולטים: מורי ארקין, קרן

שלב בפעילות: שת"פ עם מספר חברות תרופות; מוצר אחרי שלב IIB

כן פייט
 כן פייט