צפו בווידיאו: מוותרים על ילדים בגלל מחירי הדירות

הזוג שדוחה הבאת ילד לעולם ■ ההורים הצעירים שקרובים לשבירה ולרדת מהארץ ■ הגרוש שצריך לשלם גם משכנתא וגם שכירות ■ והרווק שלא מצליח לצאת מבית הוריו ■ צפו בפנים מאחורי מצוקת הדיור

הם צעירים, עובדים קשה, לא מתפנקים - ולא מצליחים להגיע לדירה. לרגל פסגת הנדל"ן 2014, גלובס TV יצא לשטח לדבר עם האנשים שלא מצליחים להגיע לדירה. סיפורם מובא כאן בסרטון המצורף והוא משקף את המציאות העגומה בה חיים ישראלים רבים בשנים האחרונות.

"נקנה בית רק אם הסיטואציה תשתנה או שבאמת אנחנו מאוד נצליח במה שאנחנו עושים ונצליח להרוויח הרבה הרבה כסף; אבל נכון לעכשיו אנחנו הקפאנו את החלום הזה", אומרים ליטל ואיתי ארליך, נשואים ללא ילדים.

ליטל מספרת שבני הזוג דוחים כעת הבאת ילד ראשון לעולם בגלל מחירי הדיור: "כשהתחתנו זה הדבר הראשון שאמרתי לאיתי - 'אני רוצה ילד'; והוא כזה עשה לי: 'זה יגיע. זה יגיע. אל תדאגי'".

איתי מוסיף כי "החלום שלי זה לגדל ילד ולתת לו את התנאים הכי טובים שיש. אני חושב שכרגע כלכלית אני לא מוכן לזה. ואת זה אני אומר... נשבר לי הלב".

בית. חלום. מציאות - צפו בסרטון המלא ובו סיפורם של הגרוש שלא מצליח לקבל משכנתא מהבנק, הזוג שחוסך 40 אלף שקל בשנה ועדיין לא מצליח להדביק את מחירי הדירות שלא מפסיקים לעלות, והרווק בן ה-32 שעדיין גר בבית הוריו.