קובי בראיינט פותח פה על ראשי הלייקרס

בזמן שפיל ג'קסון סוגר בניקס, קובי יוצא בביקורת מרומזת על בעלי המועדון שהחמיצו הזדמנות להחתימו; על המאמן דאנטוני: "צריך לראות מה עושים איתו"

ההחתמה הצפויה של פיל ג'קסון כסמכות המקצועית העליונה בניו יורק ניקס הצליחה לגרום לרעידת אדמה קלה דווקא בחוף המערבי. כוכב לוס אנג'לס לייקרס קובי בראיינט התקשה להסתיר את אכזבתו על כך שהנהלת קבוצתו שוב החמיצה הזדמנות להחזיר את פיל ג'קסון - המאמן שהוביל את הלייקרס לזכייה בחמש אליפויות - ויצא בביקורת קשה מאוד כנגד ראשי המועדון ונגד הבעלים, האחים ג'ים וג'יני באס.

"אתם יודעים מה אני מרגיש לגבי פיל (ג'קסון). יש לי כל כך הרבה הערצה אליו וכבוד, ויש לי איתו יחסים מצוינים. באופן אישי, יהיה לי קשה מאוד להבין שזה קורה בפעם השנייה. אני ממש לא מבין את זה", אמר בראיינט והתכוון לכך שזו הפעם השנייה שהלייקרס לא עושים מהלך בעניין פיל ג'קסון, אחרי שבנובמבר 2012 אחרי פיטוריו של מייק בראון - הלייקרס כבר נפגשו עם פיל ג'קסון אבל בסופו של דבר החליטו למנות לתפקיד המאמן את מייק דאנטוני.

לאור מצבה הגרוע של הלייקרס (מקום אחרון במערב, ועונה ראשונה מזה 9 שנים שלא ישחקו בפלייאוף), בראיינט ירה חיצי ביקורת לכיוון ההנהלה והבעלים. "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איזה מערכת אנחנו רוצים שתהיה לנו? איך אנחנו רוצים לשחק? זה מתחיל בזה, ומשם צריך להתחיל לבנות את הקבוצה".

בראיינט אמר באופן מפורש שהשינוי צריך להתחיל אצל הבעלים. "צריך להתחיל עם ג'ים וג'יני. ומשם זה צריך לרדת למטה לצוות האימון, ומה מייק (דאנטוני) צריך לעשות, ומה הם רוצים לעשות עם מייק".

מאז שדאנטוני מונה לאימון הלייקרס לפני שנה וחצי, המאזן המצטבר של הקבוצה עומד על 45% הצלחה בלבד. "איך אני יכול להיות מרוצה מזה?" הוסיף בראיינט. "אנחנו כבר למעלה מ-100 משחקים נמצאים עם מאזן של פחות מ-50%. זה לא מה שאנחנו נמצאים פה בעבורו. לא בשביל זה אנחנו משחקים. אנחנו משחקים בשביל לקחת אליפות וכל דבר שקורה אחרת הוא כישלון. ככה זה כאן. זה מה שהסבירו לי ג'רי (ווסט) וכל יתר הכוכבים הגדולים של הלייקרס ששיחקו כאן, וככה גדלתי... התפקיד שלי הוא לצאת למגרש ולתת הופעה. אין תירוצים לזה. נכון? אותו דבר לגבי ההנהלה. אותן ציפיות יש לי אליהם שם למעלה".

בראיינט אמר כי הוא מצפה ליותר שיתוף פעולה בקבלת ההחלטות של ההנהלה. "אני רק רוצה לקבל שיחת טלפון (מההנהלה) לפני שמחליטים לעשות טרייד לאיזה שחקן. בוא נתחיל מזה לפחות".

ללייקרס תהיה הקיץ אפשרות לבנייה כמעט מחודשת של הקבוצה. רק ארבעה שחקנים חתומים לשנה הבאה - בראיינט, סטיב נאש, רוברט סאקר וניק יאנג - עם 25 מיליון דולר מקום מתחת לתקרת השכר לרכש בשוק הפרי-אייג'נסי.

אגב, למרות הזעם של בראיינט, לא מעט קולות בתקשורת האמריקאית מעלים את השאלה אם נכון עשתה הקבוצה בקיץ האחרון כשהחתימה את הכוכב המזדקן על הארכת חוזה בגילו (יהיה בן 36), בידיעה שזה יקשה על הבאת כוכבים גדולים לסטייפלס סנטר. בראיינט, בכיר המשתכרים בליגה עם 30.4 מיליון דולר לשנה, שיחק רק שישה משחקים העונה בגלל שורה של פציעות, והשבוע הודיעו הלייקרס באופן רשמי כי לא יחזור העונה לשחק. הוא מחזיק חוזה לשנתיים נוספות, עד תום עונת 2015/16, בסכום כולל של 48.5 מיליון דולר.