עורכי הדין יאבקו בהצעה להגביל שכ"ט בייצוג מול ביטוח לאומי

לשכת עורכי הדין החליטה להקצות משאבים לטובת המאבק בהצעה זו בכנסת ובתקשורת ■ עורכי הדין ייאבקו גם בהצעה להגביל את שכר הטרחה שלהם בעת רכישת דירה מקבלן

לשכת עורכי הדין החליטה לצאת למאבק בהצעות החוק שפוגעות בזכויותיהם של עורכי הדין. הוועד המרכזי של הלשכה הצביע פה אחד בעד הקצאת משאבים לטובת המאבק בהצעות אלו בכנסת ובתקשורת.

מדובר בהצעות חוק שהועלו בכנסת באחרונה, לפיהן יוגבל שכר הטרחה לייצוג מול ביטוח לאומי ל-8% ויוגבל שכר הטרחה ברכישת דירה מקבלן. לפי ההצעה השניה, שכר-טרחת עורכי הדין בעת רכישת דירה מקבלן יוגבל ל-0.5% ממחיר הדירה או 5,000 שקל (הנמוך מביניהם).

לפי הודעת הלשכה, היא רואה בהצעת החוק להגבלת שכר הטרחה מול ביטוח לאומי פגיעה קשה בזכויות האזרחיות ובעיקר באוכלוסיות מוחלשות למיצוי זכויות, וכן פגיעה בחופש העיסוק של עורכי הדין. הלשכה מצרה על כריכת הצעה הנוגעת למסיגי גבול המקצוע יחד עם עורכי הדין המוסמכים לייצג כחוק. לפי הלשכה, הצעה זו היא "חלק ממכלול של הצעות חוק פופוליסטיות אשר מכרסמות באופן שיטתי בשירות משפטי ראוי לציבור".

עו"ד דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי הדין: "הצעות החוק האלו פוגעות דווקא באוכלוסיות מוחלשות שאינן ממצות את מלוא זכויותיהן מול הביטוח הלאומי ומול יזמי הנדל"ן. יש להחריג מהצעת החוק של הביטוח הלאומי, את שכר הטרחה של עורכי הדין ולייחד את ההצעה רק לטיפול בשכרם של המאכערים. מעבר לכך, מדובר בהצעת חוק שפוגעת באופן לא מידתי ולא סביר בחופש העיסוק".