חשד: תושב קיסריה העלים מסים בכ-12 מיליון שקל

החשד: בעל רשת ארצית של בתי ספר ללימודי נהיגה הסתיר את רישומי הכנסותיו במחסנים ובכספות

בית משפט השלום בחיפה האריך בסוף השבוע את מעצרו של תושב קיסריה, בעלים של רשת ארצית של בתי ספר ללימודי נהיגה, החשוד בהשמטת הכנסות בהיקף של כ-12 מיליון שקל.

החשוד, איציק אברהם, בעלים של רשת בתי ספר על שמו - "איציק אברהם"- המפעילה 13 בתי ספר ללימודי נהיגה באזור הצפון ומרכז הארץ, נעצר בשבוע שעבר על ידי משרד חקירות מס הכנסה חיפה והצפון בחשד שבין השנים 2007-2013 העלים בתחכום רב הכנסות של מיליוני שקלים מרשת בתי ספר לנהיגה שבבעלותו.

ואולם, מאז הארכת מעצרו הקודמת, התגלו במסגרת החקירה ראיות המצביעות על כך כי לא רק שהעלים 12 מיליון שקל, סכום הגבוה מהסכום שנחשד בתחילה, אלא שהחזיק בשלושה מחסנים ושתי כספות סודיים, בהם החזיק מסמכים המעידים על הכנסותיו האמתיות. בנוסף, נמצאו ראיות המעידות על זיוף הלוואות מאמו, על מנת להסביר את הגידול בהונו העצמי.

אברהם, תושב קיסריה בן 47, חשוד כי באמצעות מערכת ממוחשבת לרישום תלמידים והכנסות, תיעד את הכנסותיו האמתיות (תכנת "סיוון") ואילו באמצעות תוכנת ניהול חשבונות שונה ("חשבשבת"), יצר דיווחים כוזבים אותם הגיש לרשות המסים תוך השמטת מיליוני שקלים. כך לדוגמא, צוין בבקשת הארכת המעצר, כי בשנת 2013 נרשמו בתוכנת "סיוון" הכנסות בסכום העולה על 11.2 מיליון שקל, בעוד שבתכנת חשבשבת נרשמה הכנסה בסך כולל של כ-6.3 מיליון שקל בלבד, תוך השמטת כ-5 מיליון שקל מספרי החשבונות.

בנוסף, רכש נכסי נדל"ן בסכום של כשלושה מיליון שקל, אותם רשם על שם אמו בכוונה להתחמק ממס.

במהלך חיפושים בביתו ובמשרדיו, התגלו המסמכים המעידים על הכנסותיו האמתיות, אותם שמר במספר מחסנים וכספות ולא הזכיר את קיומם בחקירה. אלה נתגלו יחד מסמכים כוזבים שהכין במטרה להוות הסבר לגידול בהונו האישי, לפיהם קיבל מאמו הלוואות בסכום של כשני מיליון שקל.

השופט אחסאן כנעאן מבית משפט השלום בחיפה, אישר את תנאי המעצר עליהם הסכימו הצדדים, והאריך בשנית את מעצרו של אברהם עד ל-17 בחודש, בשל חשש לשיבוש נוסף של החקירה. בתום המעצר, יועבר אברהם למעצר בית למשך עשרה ימים נוספים, תמורת הפקדת מזומן בגובה 200,000 שקל וכן ערבויות בסך 600,000 שקל.