קשיים בענף הרהיטים: הוגשה בקשת פירוק לדיבאני אנד דיזיין

17 מעובדי חברת הרהיטים הגישו לבית המשפט המחוזי בלוד בקשה לפירוק החברה ■ בבקשה טוענים העובדים כי החברה לא שילמה להם שכר וכי מצבה של החברה "בכי רע"

17 מעובדי חברת דיבאני אנד דיזיין (Design & Divani) הגישו היום (א') לבית המשפט המחוזי בלוד בקשת פירוק נגד חברת הרהיטים.

בבקשה טוענים העובדים כי החברה לא שילמה להם שכר וכי מצבה של החברה "בכי רע". לטענתם, פעילותה הופסקה לחלוטין וכנגד החברה תביעות ענק בסכומים של מיליוני שקלים.

דיבאני אנד דיזיין, בבעלות קרן כהן, מתמחה בעיצוב וייצור של מערכות ישיבה - ספות, כסאות, שולחנות ועוד. לחברה סניפים בראשון לציון, פתח-תקווה וצומת ביל"ו.

באתר החברה נטען כי היא הוקמה "על מנת לחשוף את הקהל הישראלי לעיצובים וטרנדים חדשים הקיימים ומתפתחים כעת בעולם" וכי היא "מייבאת את מוצריה מארץ המגף - איטליה מהמפעלים המובילים מאיטליה המתמחים ביצור מערכות ישיבה משנת 1955".

העובדים טוענים כי החברה חייבת להם מאות אלפי שקלים וכי היא צברה חובות של מיליוני שקלים שאין ביכולתה לפרוע. בתאריך 10 לפברואר 2014 קיבלה החברה מכתב התראה מבנק הפועלים ובו דרישת חוב בהיקף של 1.2 מיליון שקל שלגביו טוענים העובדים כי הוא "רק קצה הקרחון" של חובותיה.

במכתבי הפיטורין שנמסרו לעובדים לפני חמישה ימים נכתב "עקב בעיות של תזרים מזומנים וחובות גדולים אליהם נקלעה החברה אשר אין ביכולתה לשלם, הנך מפוטר מתאריך 16.3.2014. אנו מתנצלים על שאין החברה יכולה לשלם את שכרך על כל המשתמע מכך".

ראוי להבהיר, כי לכל הנאמר בידיעה אין כל קשר עם חברת דיבאני סנטר, הפועלת כסדרה.

מהחברה נמסר כי: "חברת דיבאני אנד דיזיין בע"מ , מצרה על כך שתקרת האשראי שלה אינה יכולה לספק בשלב זה ללקוחותיה את המגיע להם כדין במהלך הרבעון האחרון נאבקה החברה על קיומה ואף בעליה הזרימו הון בעלים של 2.5 מ׳ ש"ח לקופת החברה. על מנת להמשיך את פעילותה התקינה ולעמוד בכל התחייבויותיה . בעקבות החלטת הבנק להקטין אשראים של החברה נאלצה החברה לצמצם עלויות תוך לחימה ממושכת על השרדותה.

מהחברה נמסר עוד כי: "בשבועות האחרונים נפל דבר ובעקבות בעיית האשראי החל סחרור בלתי נשלט. בעקבות הודעת בעלי השליטה לעובדים שפרסו בפניהם את מצבה העגום של החברה החליטו העובדים לפנות לפירוק על ידי באי כוחם עו"ד ליאור כספי. ונעשה כל שביכולתנו ועל פי הנחיות המפרק לפצות אתכם בכל דרך אפשרית . אנו מכבדים את החלטת עובדינו לפרק את החברה מנכסיה, ואף לא נערער על תביעתם לפירוק החברה. על מנת שיבואו על שכרם אנו מביעים את התנצלותינו הכנה בפני לקוחותינו ועובדינו היקרים נשמח".