מנכ"ל רותם אמפרט לעובדים: "מצב החברה הוא בכי רע"

חברת הפוספטים של כיל מושבתת בידי העובדים מאז יום רביעי האחרון, וההנהלה מזהירה מפני "נזקים כבדים" שנגרמים לה בעקבות השביתה המתמשכת

חברת הפוספטים של כימיקלים לישראל (כיל) רותם אמפרט מושבתת בידי העובדים מאז יום רביעי האחרון, וההנהלה מזהירה מפני "נזקים כבדים" שנגרמים לה בעקבות השביתה המתמשכת: היום (ב') שיגר מנכ"ל רותם אמפרט וכיל דשנים ניסים אדר מכתב לכ-1,200 עובדי החברה ובו סקר את מצבה: "הנהלת החברה מצרה על ההשבתה בידי מועצת העובדים. הנזקים הם גדולים, מעמדנו בשוק נפגע והלקוחות המצפים לקבל את המוצרים שלנו- יפנו למקומות אחרים כדי לרכוש מהם. מצב החברה הוא בכי רע, המחירים בשוק העולמי ירדו בחדות תוך תחרות עזה מצד המתחרים שמבצעים צעדי התייעלות מרחיקי לכת במישור הטכני ובכמות העובדים. מבנה העלויות של רותם נחות ביחס למתחרים ובנוסף ההכבדה של התייקרויות היטלים מצד הממשלה אף מחריפים את כושר התחרות שלנו", כתב אדר.

עובדי רותם אמפרט משביתים את פעילות הייצור באתרי החברה שבמישור רותם, אורון וצין בתגובה למהלכי פיטורים שמובילה הנהלת כיל. העובדים טוענים כי ההנהלה מובילה מהלכים אלה באופן חד צדדי, וכי לאחר שכבר 106 עובדים פרשו מהחברה מרצון, זו מבקשת לפטר משורותיה עוד 24 עובדים. בין הצדדים לא מתקיים משא ומתן: "לצערנו, אנו מנסים כבר חודשים לשאת ולתת עם העובדים אך מועצת העובדים אינה משכילה להבין את המצב העסקי של החברה ומגיבה בפעולות הרסניות וזאת- במקום להיות פרטנר אמיתי בסיוע להנהלת החברה להביאה להבראה", טוען במכתבו אדר. הוד מוסיף וכותב המנכ"ל אדר לעובדי השובתים: "מועצת העובדים אף הרחיקה לכת בכך שהיא מנסה לנהל את החברה באמצעות מתן הוראות תפעוליות ישירות לעובדים- בהתעלם משיקולי בטיחות ואיכות סביבה. הנזקים הכבדים הנגרמים בימים אלה לחברה הינם באחריות מועצת העובדים וכל גם לגבי הנטל הכספי כתוצאה מכך".

בשבוע שעבר הבהירו גורמים בכירים בכיל כי העובדים השובתים לא יקבלו שכר על ימי השביתה. שם הוסיפו וציינו כי הנהלת החברה לא מתכוונת למהר ולחדש את הפעילות באלתרי רותם אמפרט בנגב- וזאת עד ייושבו המחלוקות עם העובדים.

יו"ר מועצת העובדים בחברה משה חדד הגיב על מכתבו של אדר ומסר כי "החלטת ההנהלה לסגת ממתווה הפרישה המוסכם לאחר שכבר פרשו 106 עובדים מתוך 115, וכוונתה לפטר 24 עובדים נוספים, לא מותירה לנו ברירה אלא להיאבק בכדי למנוע את הפיטורים. עד כה, היחידים ששלמו את מחיר ההתייעלות היו העובדים. בשנה האחרונה פרשו סה"כ כ-200 עובדים קיבוציים מהמפעל וישנם עובדים נוספים שהסכימו לפרוש על פי המתווה, כך שהחלטת ההנהלה לסגת לפתע ממתווה הפרישה שהוסכם ולפנות לפיטורי עובדים תמוהה ולא מקובלת עלינו. העובדים תרמו את חלקם בהבראה ובהתייעלות בעוד שבקרב ההנהלה לא בוצעו כל מהלכי התייעלות. לא נסכים לעולם לפיטורי עובדים שרירותיים. אני קורא להנהלת החברה למשוך חזרה את מכתבי הפיטורים ולהגיע להבנות עם מועצת העובדים על המשך העבודה סדירה , תוך שמירה על תנאי העבודה והפסקת מדיניות פעולות חד צדדיות".